سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باد و باران در راه است

سامانه ناپایدار جوی از اواخر وقت امروز وارد جنوب غرب کشور می‌شود که وزش بادشدید، بارش باران، طوفانی شدن دریا و گرم وسردشدن ناگهانی هوا را به همراه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار جوی به مناطق جنوب غرب کشور از اواخر وقت امروز به تدریج بر میزان ناپایداری‌های جوی و دریایی افزوده می‌شود.

هادی سالاری افزود: پیش بینی می‌شود چهارشنبه به سبب وزش باد شدید جنوبی، و پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس به تناوب مواج و طوفانی باشد.

او ادامه داد: همچنین فردا دمای هوا به طور محسوسی افزایش می‌یابد اما با ورود سامانه سرد بارشی از پنجشنبه، دما در اواسط این روز به طور ناگهانی ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و روند کاهش دما تا شنبه در استان ادامه خواهد یافت. 


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: از اوایل وقت پنجشنبه تا ظهر جمعه شاهد وقوع رگبار باران و رعد برق، وزش باد شدید و احتمال ریزش تگرگ در استان خواهیم بود.

سالاری با توجه به شرایط پیش‌بینی شده از همه به ویژه دریانوردان و کشاورزان خواست موارد لازم را برای درامان ماندن از مشکلات و خسارات احتمالی در نظر بگیرند.

او همچنین بیان کرد: آسمان استان امروز بیشتر صاف همراه با غبار محلی است اما از اواخر وقت امشب در قسمت‌های شمالی و مرکزی وزش باد و افزایش ابر و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: جهت وزش باد هم بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و از امشب تا ظهر فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۱۰ تا ۳۶ گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

سالاری افزود: ارتفاع موج امروز  ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از بامداد فردا در بخش شمالی خلیج فارس ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

او بیان کرد: بندر امام حسن با ۸ و برازجان ۳۰ درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را در شبانه روز گذشته داشته‌اند.

کارشناس هواشناسی بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۰۵ بامداد، مد اول دریا ساعت ۱۱:۱۰، جزر دوم ساعت ۱۷:۲۰ و مد دوم ساعت ۲۲:۵۵ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.