سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای نماینده عربستان: نقش ایران در یمن تخریبی است

نماینده عربستان در سازمان ملل متحد مدعی شد ایران نقشی مخرب را د یمن ایفا می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل متحد در سخنانی مدعی شد نقش ایران در یمن تخربی است.

عبدالله المعلمی، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد امروز، دوشنبه در مصاحبه با شبکه العربیه تصریح کرد: عربستان نیازی به اجازه برای دفاع از منافع خود ندارد.

او در ادامه ادعا‌های خود اعلام کرد: شبه نظامیان حوثی سازمانی تروریستی است و ما بر همین اساسبا آن‌ها رفتار می‌کنیم.
عبدالله المعلمی در ادامه گفت: راه حل در مسأله یمن در تفاهم میان یمنی هاست و این مسأله به جز با کار دیپلماتیک به انجام نخواهد رسید.

گفتنی است اظهارات عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل متحد در حالی بیان شده است که ائتلاف سعودی نزدیک به شش سال یمن را زیر بمباران و موشک باران خود گرفته و با محاصره همه جانبه، گرسنگی و کمبود منابع درمانی به مردم یمن تحمیل کرده و به کشتار زنان و کودکان این کشور ادامه می‌دهد.

سازمان ملل روز جمعه هشدار داده بود که نزدیک به ۴۰۰ هزار کودک یمنی زیر پنج سال در خطر مگر به دلیل سوء تغذیه قرار دارند. سازمان ملل همچنین اعلام کرده بود که حداقل ۲/۳ میلیون کودک با خطر سوء تغذیه شدید مواجه هستند.

یونیسف نیز برآورد کرده که تمامی ۱۲ میلیون کودکی که در یمن زندگی می‌کنند نیازمند نوعی کمک هستند. این کمک‌ها شامل غذا، خدمات بهداشتی، آب سالم، تحصیل و کمک‌های نقدی برای کمک به خانواده‌های این کودکان است.

بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از سه میلیون نفر از مردم یمن آواره شده و نزدیک به ۸۰ درصد از ۲۹ میلیون نفر جمعیت یمن به نوعی کمک برای بقا نیازمند هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
آل سعود در یمن هر روز به جنایات جنگی مرتکب میشود . و با کشتار مسلمانان در یمن ،سوریه ،عراق و لبنان و... همدستی خود با دشمنان اسلام مثل غرب و اسرائیل را به اثبات رسانده است و نقش تخریبی آل سعود در میان امت اسلام بر همگان روشن هست . و سیاستمداران قلدر عربستان با فرا فکنی و فرار به جلو نمیتوانند واقعیت ها را وارونه جلوه دهند .