سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هشدار داد؛

ضرورت استفاده از دو ماسک برای مقابله با گسترش ویروس کرونای انگلیسی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:به دلیل ارتباط‌های تجاری و نزدیکی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، هرمزگان یکی از استان‌های پرخطر کشور از نظر گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست با توجه به احتمال شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در هرمزگان از دو ماسک استفاده کنند.

نوروزیان افزود:برای جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته انگلیسی به استان و مقابله با گسترش ویروس کرونا، در محیط‌های سربسته علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از دو ماسک استفاده کنند.

او افزود: در شبانه روز گذشته سه نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در هرمزگان جان باختندو شمار جانباختگان مبتلا به کرونا در هرمزگان به هزار و ۱۳ نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:اکنون از ۱۲۱ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۶ نفر از آن‌ها وخیم است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت سرعت انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی ۷۰ درصد و مرگ و میر آن هم ۳۵ درصد بیشتر از ویروس کرونا است و این ویروس علاوه بر افراد میانسال و سالمند، سنین ۵ تا ۱۷ سال را هم مبتلا و بدحال می‌کند.

انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.