سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس راه گیلان خبر داد؛

شناسایی ۹۷ نقطه حادثه ساز در جاده‌های گیلان/ رشت - لنگرود حادثه سازترین جاده

رئیس پلیس راه گیلان از شناسایی ۹۷ نقطه حادثه ساز در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: جاده رشت - لنگرود همچنان حادثه سازترین جاده گیلان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ جاور صفاری، رئیس پلیس راه گیلان با اشاره به شناسایی نقاط حادثه ساز جاده‌های این استان گفت: جاده‌های گیلان ۹۷ نقطه حادثه ساز دارد.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ نقطه حادثه ساز با نصب دوربین و روشنایی نقطه‌ای رفع شده است.

رئیس پلیس راه گیلان ادامه داد: جاده رشت - لنگرود همچنان حادثه سازترین جاده استان است که ضروریست رانندگان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

سرهنگ صفاری با اشاره به اهمیت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: پلیس راه گیلان به شدت با متخلفان برخورد خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


او به اعمال محدودیت‌های کرونایی اشاره و تصریح کرد: تردد به شهر‌های با وضعیت نارنجی استان گیلان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

اعمال قانون بیش از ۱۷۸ هزار راننده متخلف

رئیس پلیس راه گیلان همچنین با بیان اینکه بستن کمربند ایمنی یک ضرورت انکارناپذیر است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۷۸ هزار راننده متخلف به دلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی در محور‌های برون شهری این استان اعمال قانون شده‌اند.

سرهنگ صفاری افزود: کمربند ایمنی از برخورد سر و صورت به شیشه جلو و پرتاب راننده به خارج از خودرو در تصادفات جلوگیری می‌کند و با پخش کردن نیروی ضربه در سطح وسیعی از بدن و افزایش زمان تأثیر نیروی آن از میزان جراحات به شکل چشمگیری می‌کاهد.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه در تصادفات جاده‌ای نبستن کمربند ایمنی اصلی‌ترین عامل افزایش میزان مرگ و میر است، تصریح کرد: استفاده از کمربند ایمنی، احتمال مرگ و میر سرنشینان جلوی خودرو را ۶۳ درصد و سایر سرنشینان را ۳۷ درصد کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.