سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار زنجان:

تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخابات اندیشیده شده است

استاندار زنجان گفت: انتخابات نباید باعث شود نسبت به کرونا بی‌تفاوت باشیم و این موضوع بایستی همچنان مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در جلسه ستاد انتخابات این استان با بیان اینکه انتخابات پیش رو بسیار حائز اهمیت است، گفت: این موضوع نباید باعث شود که نسبت به وظایف خود در قبال پیشگیری از ویروس کرونا بی‌تفاوت باشیم و مسئولان باید به این موضوع توجهات لازم را داشته باشند.

او افزود: در ابتدا باید آسیب‌هایی که در ادوار مختلف انتخابات در استان زنجان وجود داشت را شناخته و با برنامه‌ریزی کاری کنیم که این ایرادات برطرف شود.

حقیقی ادامه داد: در همه شهر‌ها و بخش‌ها، مسئولان موظف هستند آسیب‌های انتخابات به‌ویژه انتخابات شورا‌های شهری و روستایی را برآورد کنند و موارد تا ۱۰ روز آینده بایستی به صورت تفکیک شده در اختیار مسئولان استانی قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: در انتخابات پارسال برنامه‌ریزی‌های لازم از قبل انجام شده بود و می‌دانستیم مشکلات در چه حوزه‌هایی است  و در سایه تعامل، انتخاباتی سالم و به دور از حاشیه برگزار کردیم  و این روند در انتخابات پیش رو نیز باید ادامه داشته باشد.

حقیقی به ضرورت هماهنگی مسئولان محلی با مسئولان استانی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در ادوار گذشته در مناطق، مسئولان اقدام به خرید اقلام مورد نیاز می‌کردند که این کار قابل قبول نیست و از همین جا اعلام می‌کنیم همه نیاز‌ها باید در ابتدا به استان برای خرید اعلام شود و بعد خریداری قطعاً ملزومات در اختیار مناطق قرار خواهد گرفت.

او گفت: در حوزه نقلیه نیز باید تلاش کرد که بر اساس نیاز‌ها خودرو تامین شود و همچون سنوات گذشته در هر شعبه چندین خودرو در اختیار نباشد.

حقیقی بابیان اینکه باید سامانه‌ای طراحی شود تا اعضای ستاد انتخابات در آن سامانه ثبت‌نام کنند و معلوم شود چه کسانی در ستاد‌ها فعال هستند، گفت: استفاده از دانش مشاور حقوقی نیز بسیار حائز اهمیت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه باید نگاه به گذشته داشته، انتخابات را واکاوی کرده و آسیب‌ها را احصا کنیم تا در انتخابات پیش رو بهترین اقدامات را انجام دهیم، گفت: انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط کرونایی برگزار خواهد شد و برآورد در خصوص تعداد شعب احصاء شده است.

مرادی‌نافچی  ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ثبت‌نام برای حضور در انتخابات شورا‌های شهر از طریق اپلیکیشن انجام می‌شود و متقاضیان صرفاً برای تحویل مدارک به فرمانداری‌ها مراجعه خواهند کرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه از ۱۸ اسفند دستور شروع انتخابات از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد، گفت: از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ اسفند ماه شاهد تشکیل هیئت‌های اجرایی انتخابات شهر خواهیم بود و از ۲۰ تا ۲۶ اسفند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای شهر آغاز می‌شود.

او افزود: از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ فروردین سال ۱۴۰۰ نیز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورا‌های روستا انجام خواهد شد و  از ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت  ماه نیز تشکیل هیئت اجرایی ریاست‌جمهوری و ۲۲ تا ۲۵ هم ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهوری را در کشور خواهیم داشت.

 

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.