سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی خراسان رضوی کارت آمایش دارند

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از اتباع و مهاجران خارجی در خراسان رضوی "کارت هویتی آمایش" را دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدتقی هاشمی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی به اجرای ۱۵ مرحله صدور کارت آمایش تاکنون برای اتباع خارجی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: اتباع دیگر کشور‌ها که در خراسان رضوی سکونت دارند با دریافت و استفاده از کارت هویتی آمایش این امتیاز را خواهند یافت تا از خدمات امور بانکی در ایران برخوردار شوند.


او به اجرای سراسری و هر ساله "طرح آمایش" برای اتباع خارجی در ایران اشاره کرد و افزود: همه دفاتر کفالت در این چارچوب موظف هستند در تاریخ تعیین شده خدمات لازم را برای صدور کارت آمایش اتباع خارجی ارائه دهند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی ادامه داد: اتباع خارجی در مراجعه به دفاتر کفالت ثبت‌نام شده تا تاریخ تحویل مدارک و مراجعه بعدی آنان مشخص شود. مدارک این افراد در این فرآیند به روزرسانی و تحویل آن‌ها می‌شود.

 هاشمی همچنین به ابلاغیه الزامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم دریافت "کد شهاب" یا شناسه هویت الکترونیک بانکی توسط همه صاحبان حساب‌های بانکی اعم از ایرانی و غیرایرانی اشاره و بیان کرد: بر این اساس همه اتباع خارجی مقیم ایران بدون هیچ استثاء تا پنجم اسفند ماه آتی فرصت دارند مدارک هویتی لازم را تکمیل کرده و "کد شهاب" را دریافت کنند.

او تصریح کرد: همه اتباع خارجی برای دریافت "کد شهاب" باید یکی از مدارک قانونی اقامت همچون "کارت آمایش ۱۵، هویت ۱۴، گذرنامه با مهر روادید، پروانه اقامت معتبر، دفترچه اقامت صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و یا دفترچه پناهندگی معتبر" را داشته باشند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی تاکید کرد: دریافت "کد شهاب" برای همه اتباع خارجی و همچنین شهروندان ایرانی به منظور مقابله با پولشویی و جلوگیری از سوءاستفاده در قالب حساب‌ها و هرگونه عملیات بانکی الزامی است.
 
انتهای پیام//م.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.