سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تاثیر افزایش تعداد دانشگاه‌ها بر ادامه تحصیل دانشجویان مناطق محروم

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: افزایش تعداد دانشگاه‌ها باعث ادامه تحصیل دانشجویان مناطق محروم شده که این موضوع بسیار قابل ستایش است.

مهدی دستگردی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: رشد علمی ما در ایران و افزایش سطح رتبه علمی کشور در جهان باعث می‌شود تا کشور‌های دیگر نسبت به این موضوع واکنش شدیدی نشان دهند.

او افزود: کشور ما در منطقه خاورمیانه رتبه یک تولید علم را کسب کرده‌ایم و در سطح جهان در رشته‌های مختلف نانوتکنولوژی رشد بسیار چشمگیری داشته ایم که این موضوع باعث برافروخته شدن دشمنان می‌شود.

دستگردی تاکید کرد: خروجی که دانشگاه‌ها در بحث کسب رتبه علمی مانند فیزیک، نانوتکنولوژی ها، ریاضی، رباتیک و ... در سطح دنیا داشته اند نشان می‌دهد که آموزش عالی ایران نقش بسیار خوبی در زمینه تولید علم ایفا کرده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: تبدیل مقالات علمی_ پژوهشی به ثبت اختراع و تولید ثروت از دیگر اقدامات دانشگاه‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

دستگردی اضافه کرد: رشد تولیدات علمی ایران نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تفاوت بسیار زیادی داشته است، برای مثال سهولت در ثبت نام ها، تعدد زیاد دانشگاه‌ها و بروز رشته‌های گوناگون در ۴۰ سال انقلاب اسلامی پیشرفت زیادی کرده که قابل تقدیر است و تعداد زیاد دانشگاه‌ها باعث شده تا فرزندان ایران در تمام نقاط کشور بتوانند در نزدیک‌ترین دانشگاه به محل زندگی خود ادامه تحصیل دهند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: فضای اخلاقی موجود در دانشگاه‌ها به نسبت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رشد چشمگیری داشته است و علوم ایرانی نه تنها در ایران بلکه در کشور‌های پیشرفته کاربرد زیادی دارند که نباید از آن‌ها غافل شد.

او در پایان یادآوری کرد: کشور ما در حوزه راه و بنادر پیشرفت زیادی کرده که بسیار قابل تقدر است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.