سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور وزیر بهداشت:

سن ابتلا به کرونا در خوزستان بین ۳۰ تا ۴۴ سال است

مطلق گفت: پایین بودن سن ابتلا به کرونا در خوزستان خبر خوبی نیست و باید بر آموزش مردم تمرکز شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،مطلق مشاور و نماینده وزیر بهداشت در اولین ستاد مشترک کرونا در جنوب غرب خوزستان که به میزبانی خرمشهربرگزار شد گفت: وضعیت استان خوزستان در رعایت بهداشت فردی و شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک مطلوب نیست.

او عنوان کرد: سن ابتلا به کرونا در استان خوزستان بین ۳۰ تا ۴۴ سال است که آمار خطرناکی است و شیب ابتلای بانوان خانه دار هم روبه افزایش است.

مشاور و نماینده وزیر بهداشت افزود: می توان باید با همکاری تمامی ارگان ها و آموزش این وضعیت را کنترل کرد.

او با انتقاد از عدم حضور فردی از فرمانداری شادگان در این نشست گفت: بنده این موضوع را به تهران گزارش خواهیم داد، چرا که سلامت مردم برای ما بسیار مهم است.

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز ضمن خیر مقدم به نماینده وزارت بهداشت گفت: متاسفانه شاهد سرعت بالایی از موج جدید ویروس کرونا هستیم که این امر باعث تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان آیت الله طالقانی شده است.

او خواستار رعایت بیشتر استفاده از ماسک توسط مردم در سه شهرستان آبادان، خرمشهر  و شادگان شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد:برگزاری دو مراسم بسیار شلوغ در سینما نفت آبادان در روزهای گذشته باعث نگرانی ما شده و این باعث خواهد شد که شاهد روزهای سختی در آینده نزدیک باشیم.

سلمان زاده از فرمانداران این سه شهرستان خواستار برخورد با این متولیان این تجمعات شد.

طاهری معاون عمرانی فرمانداری آبادان هم در این نشست گفت: بدون تعامل با خرمشهر نمیتوانیم به نتیجه برسیم.

او عنوان کرد: تالاری اگر در آبادان تعطیل کنیم تالارهای خرمشهر تا زمانی که فعال باشند امکان رسیدن به نتیجه مطلوب نخواهد بود.

معاون فرماندار آبادان همچنین از لغو تجمع فردا برای مراسم ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: مقرر شد فقط رژه ی موتوری به صورت تک سر نشین فقط در آبادان برگزار شود.

حیدری فرماندار ویژه ی خرمشهر نیز گفت: یک نوع هم تنیدگی اجتماعی بین دو شهرستان آبادان و خرمشهر وجود دارد.

او افزود: ما در خرمشهر وضعیت آبی را در این شهرستان نادیده گرفتیم و تصمیمات سختگیرانه تری در این شهرستان اعمال کرده ایم.

فرماندار ویژه ی خرمشهر افزود: دستور دادیم  تالارها تا آخر هفته با ظرفیت یک چهارم فعال و همچنین از هفته آینده تالارها و رستوران ها تعطیل باشند.

حیدری گفت: نباید تک موضوعی به جریان کرونا نگاه شود و با تفاهم این جریان را کنترل کنیم، و اگر وضعیت خرمشهر در حال حاضر نسبت به آبادان و شادگان بهتر است دلیل آسیب شناسی و همچنین همراهی تمامی این دستگاه ها در این ۱۳ ماه است.

علوی رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان و ناظر بر عملکرد شهرستان ها در این نشست گفت: موج کرونایی که در استان شاهد آن هستیم با شیب تندی در حال حرکت است و این باعث نگرانی است.

 او ادامه داد: نباید به وجود واکسن در حال حاضر خوش‌بین باشیم و باید همچنان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید شود.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان افزود: ما در اقناع مردم موفق نبوده ایم و همین  نشست ما که کنار هم نشسته ایم و مسئولان برای افتتاح پروژه ها با آن وضعیت شلوغی حضور پیدا می کنند خود جای نقدها دارد.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.