سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری ۱۰۹ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خوزستان

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: ۱۰۹ واحد مسکونی به خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر در استان همزمان با ایام الله دهه فجر واگذار شد.

غلامرضا صدیق راد مدیرکل بهزیستی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همزمان با سراسر کشور و با حضور وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از طریق ویدئو کنفرانس، آیین واگذاری ۱۰۹ واحد مسکونی به خانوار‌های دارای ۲ معلول و بیشتر و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در ۱۷ شهرستان استان برگزار شد.

او با بیان اینکه در این مراسم که با حضور شفیعی رئیس بنیاد مسکن اهواز و نمایندگان قرار گاه خاتم الانبیا و به صورت نمادین در روستای یاسر شهر ال‌هایی اهواز برای واگذاری یکی از واحد‌های ساخته شده برای خانوار ۲ معلولی برگزار شد، افزود: از این ۱۰۹ واحد تعداد ۵۵ واحد با مشارکت قرار گاه خاتم الانبیاء (ص) برای زنان سرپرست خانوار و خانوار‌های دارای معلولان شدید ساخته شده است.

صدیق راد با اشاره به اینکه واحد‌های ساخته شده توسط قرار گاه خاتم الانبیاء (ص)، دارای ۶۰ متر زیربنا هستند، اظهار داشت: هزینه ساخت هر واحد حدود ۹۵۰ میلیون ریال است که از سوی سازمان بهزیستی و قرارگاه خاتم پرداخت و کار نظارت برساخت واحد‌ها هم با مشارکت بنیاد مسکن انجام شده است.

این مقام مسئول مجموع مبلغ بلاعوض پرداختی بهزیستی برای ساخت این واحد‌ها را ۵۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: واگذاری ۱۳ واحد به خانوار‌های بالای ۲ معلول انجام شد، ضمن اینکه به این خانوار‌ها نیز کمک‌های بلاعوض برای هر واحد شهری ۶۰۰ میلیون ریال و برای هر واحد روستایی ۳۶۰ میلیون ریال با مشارکت بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان داشت: هزینه ساخت ۴۱ واحد مربوط به سایر خانوار‌های تحت پوشش بهزیستی در قالب خودمالکی از طریق تسهیلات بانکی بنیاد مسکن، کمک بلاعوض بهزیستی و مشارکت خانوار‌های تحت پوشش تأمین شد، ضمن اینکه انشعابات آب، برق، گاز و پروانه ساختمان این واحد‌ها رایگان انجام شده و در سال ۹۹ برای ساخت یا خرید مسکن خانوار‌های بالای ۲ معلول شهری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده که ۸۰۰ میلیون ریال از طریق بنیاد مستضعفان، ۴۰۰ میلیون ریال بهزیستی و ۲۰۰ میلیون ریال آن را خیرین مسکن ساز کشور پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: امسال برای ساخت مسکن خانوار ۲ معلول روستایی ۸۵۰ میلیون ریال، ۵۰۰ میلیون ریال با همکاری بنیاد مستضعفان، ۰ ۲۵ میلیون ریال از سوی بهزیستی و ۱۰۰ میلیون ریال از سوی بنیاد مسکن، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.