سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:

۲۴۳۹۰ کودک در جنوب کرمان، قطره فلج اطفال دریافت می‌کنند

مکارم گفت: امسال در جنوب کرمان، پویش فلج اطفال طی دو نوبت اجرا و ۲۴ هزار و ۳۹۰ کودک زیر پنج سال قطره فلج اطفال دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغرمکارم، رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در ایام کرونا گفت: فراگیری بیماری کووید ۱۹، مانع از اجرای واکسینانسیون به موقع در منطقه نشده است و کادر بهداشتی همانند گذشته این بخش از اقدامات پیشگیرانه خود را با جدیت پیگیر هستند.

او با اشاره به پوشش بیش از ۹۵ درصدی تمام واکسیناسیون‌ها در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه بیماری فلج اطفال یکی از بیماری‌های ویروسی واگیر است که تا ریشه کنی نهایی فاصله چندانی ندارد، افزود: در حال حاضر مواردی از ابتلا به این بیماری فقط در کشور‌های پاکستان و افغانستان   وجود دارد به همین دلیل واکسیناسیون فلج اطفال در استان‌های نوار مرزی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

مکارم تصریح کرد: به طور کلی این پویش امسال در دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل، ایرانشهر و مناطقی از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان، خراسان جنوبی و جیرفت برگزار می‌شود که جمعیت هدف جنوب کرمان در دو شهرستان قلعه گنج و رودبار جنوب در دو نوبت واکسن خوراکی فلج اطفال را طبق روال سال‌های قبل به صورت خانه به خانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه با اجرای این پویش، ۲۴ هزار و ۳۹۰ کودک زیر پنج سال با تلاش ۲۶۱ تیم در جنوب کرمان قطره فلج اطفال را دریافت می‌کنند، گفت: نوبت نخست پویش طرح فلج اطفال، ۲۵ تا ۲۸ بهمن و نوبت دوم ۱۶ تا ۱۹ اسفند امسال اجرا می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با توجه به اجرای پویش در شهرستان‌های رودبار جنوب و قلعه گنج از مردم این مناطق درخواست می‌شود با تیم‌های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.