سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ۲ پروژه تامین زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی در سیستان و بلوچستان

مدیربازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲پروژه حوزه تامین زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی این استان به منظور افزایش تجارت باپاکستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مبین علی میر مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: در دهه فجر امسال ساختمان جدید تجاری اداری بازارچه مرزی پیشین، انبار سوله و ساختمان سرایداری به مساحت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ارزش فعلی ۱۲ میلیارد تومان افتتاح شد.

او با بیان اینکه تامین فیبر نوری بازارچه مرزی کهک از دیگر اقدامات انجام شده بود که یک میلیارد تومان هزینه در برداشت که با افتتاح آن زمینه برای استقرار دائم گمرک در این بازارچه مرزی فراهم می‌شود افزود: مرز پیشین با قدمت بسیار طولانی و تاریخی در زمانی که کالا با داد و ستد بدون دخالت ارز و پول معامله می‌شد مسیر تردد مسافر، کالا و دام بین ۲ کشور ایران و پاکستان بوده است.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بازارچه مرزی پیشین دومین بازارچه مصوبه هیات وزیران در استان بعد از میرجاوه بوده که فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز و در این سه دهه جزو بازارچه‌های نخست منطقه در تبادل کالا اعم از صادرات و واردات بوده است.

او با اشاره به اینکه تامین زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی از جمله پیشین امیدواری‌ها برای رونق تجارت میان ایران و پاکستان افزایش و زمینه را برای رونق جاده ابریشم فراهم کرد ادامه داد: مدتی است که به دلیل ناملایمات در آن سوی مرز در پاکستان این بازارچه مرزی مقداری دستخوش رکود و افت فعالیت شد که با افتتاح این پروژه مهم این امیدواری‌ها افزایش یافت.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.