سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین دستگاه ماهی‌یاب در کنارک سیستان و بلوچستان نصب شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین دستگاه ماهی‌یاب (فیش فایندر) با حمایت معاونت اشتغال این وزارتخانه در کنارک نصب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه هم‌اینک نحوه صید ماهی‌ها در کنارک و چابهار به روش سنتی و با قایق‌های بدون یخچال انجام می‌شود اظهارداشت: در سفر سال گذشته معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این مناطق مصوب شد تا طرح تجهیز لنچ‌های صیادی منطقه به دستگاه‌های ماهی‌یاب با حمایت این وزارتخانه پیگیری شود.

او با بیان اینکه در این طرح صیادان در قالب تعاونی ساماندهی و یک دستگاه ماهی‌یاب به آنان داده می‌شود تا براحتی به کار صید و صیادی بپردازند افزود: افزایش صید و درآمد ماهیگیران، جلوگیری از اتلاف زمان و کاهش مصرف سوخت در مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان از اهداف اصلی این طرح است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طرح نصب، راه‌اندازی و آموزش دستگاه ماهی‌یاب در مناطق ساحلی استان از جمله طرح‌های مهم این وزارتخانه برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار (تکاپو) متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه است.

او تصریح  کرد: در این راستا و در مرحله نخست یک دستگاه ماهی‌یاب با کمک‌های فنی و اعتباری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری صندوق کارآفرینی امید با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تامین، نصب و راه‌اندازی شد.

جهاندیده تاکید کرد: مطابق برنامه‌های طرح ملی تکاپو پس از ارزیابی یک ماهه این دستگاه در دستیابی به اهداف تعیین شده ۳۰ لنچ‌دار برای دریافت این دستگاه در قالب تسهیلات ارزان قیمت به صندوق کارآفرینی امید معرفی خواهند شد.

او افزود: تامین و نصب با کیفیت‌ترین دستگاه، آموزش اولیه و دوره‌ای و خدمات پشتیبانی از جمله خدماتی است که در این زمینه به متقاضیان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
این جوری ماهی های بیشتری شکار میکنیم خخخخخ