سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته خبرهای شهرستان؛

از ایجاد منطقه آزاد تجاری تا بهره برداری از طرح های عمرانی و تسهیلاتی

فرماندار قصرشیرین گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در این شهرستان باعث تحول و پیشرفت منطقه، اشتغال پایدار مرزنشینان و رونق اقتصادی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : در جریان ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهوری بحث تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان یک مطالبه به حق و خواست مرزنشینان مطرح شد که وی از رفع ایراد نهایی آن توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام خبرداد که به زودی شاهد تصویب نهایی آن خواهیم بود.

او گفت : قصرشیرین با ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان بهترین قابلیت را برای ایجاد منطقه آزاد تجاری دارد که با تصویب نهایی آن شاهد رونق اقتصادی و ایجاد سرمایه گذاری مختلف و کلان در منطقه خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین باعث بازگشت قصرشیرینی‌هایی که هم اکنون در سایر مناطق کشور هستند به این منطقه خواهد شد و سرمایه گذاری در این منطقه نیز باعث توسعه استان کرمانشاه و غرب کشور خواهد شد.

او افزود: در دهه فجر امسال شاهد پایان عملیات بازسازی فضا‌های آموزشی این شهرستان که در جریان زلزله سال ۹۶ غرب کرمانشاه آسیب دید، بودیم.

تاتار ادامه داد: در جریان زلزله سال ۹۶ در مجموع ۶ مدرسه تخریب شد که با بهره برداری از دبیرستان رسالت که دیروز به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور معاون اول رئیس جمهوری انجام شد کار بازسازی فضا‌های آموزشی شهرستان به اتمام رسید و برای بازسازی این ۶ مدرسه در مجموع ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

۲۶  طرح عمرانی و تسهیلاتیدر سرپل ذهاب به بهره برداری رسید

۲۶  طرح عمرانی و تسهیلاتی به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز دوشنبه ۲۰ بهمن به صورت ویدئو کنفرانس با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در سرپل‌ذهاب به بهره برداری رسید.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: در مجموع برای اجرای این پروژه‌های عمرانی و تسهیلاتی ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او افزود: از مجموع این طرح‌ها ۱۵ طرح عمرانی با ۲۱۳ میلیارد ریال در بخش‌های بهداشت و درمان، عمران شهری و روستایی، ورزشی و فرهنگی و برق رسانی روستایی و ۱۱ طرح تسهیلاتی با ۲۰۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۶۸ نفر شامل طرح‌های ذرت خشک کنی، بوم گردی، خدمات رفاهی، رستوران و طرح‌های صنایع دستی است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب با اشاره به خدمات دولت در بخش‌های مختلف، افزود: در مجموع هفت هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و سامانه گرمسیری در شهرستان در طول هشت سال گذشته توسط دولت هزینه شده که نشاط و پویایی را در این منطقه به دنبال داشته است.

او به بخش‌های مختلف ساخت و بازسازی واحد‌های مسکونی شهری و روستایی ناشی از زلزله آبان سال ۹۶ غرب کرمانشاه به تعداد ۳۵ هزار واحد مسکونی، تعمیر و بازسازی بقعه احمد ابن اسحاق و ۴۴ باب مسجد، بخش‌های آب و فالاب، برق و بهداشت و درمان اشاره کرد .

وضعیت "نارنجی" در شهرستان پاوه

فرماندار پاوه با اشاره به وضعیت "نارنجی" این شهرستان از نظر شیوع بیماری کرونا، از مردم خواست در تعطیلات پایان هفته به هیچ عنوان به پاوه سفر نداشته باشند، زیرا از ورود خودرو‌های با پلاک غیربومی به این شهرستان جلوگیری می‌شود.

پرویز ایده‌پور با بیان اینکه وضعیت شهرستان پاوه از نظر شیوع بیماری کرونا هم اکنون نارنجی است، گفت: شرایط نارنجی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارد که همه آن‌ها را در شهرستان اعمال کردیم.

او یکی از مهمترین این ممنوعیت‌ها را جلوگیری از تردد خودرو‌های با پلاک غیربومی اعلام کرد و ادامه داد: این ممنوعیت از سه روز قبل که پاوه وارد شرایط نارنجی شد، آغاز شده است.

ایده‌پور با اشاره به تعطیلات پایان هفته، از مردم خواست با توجه به اینکه جلوی ورود خودرو‌های غیربومی به این شهرستان گرفته می‌شود، در این روز‌ها از سفر به پاوه خودداری کنند.

او افزود: در این ایام هیچگونه خدمات رفاهی و اقامتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی پاوه و روستا‌های آن ارائه نمی‌شود و هماهنگی لازم در این زمینه با مراکز اقامتی انجام شده تا از پذیرش مهمان در این شرایط خودداری کنند.

فرماندار پاوه از اعمال محدودیت‌های جدی برای برپایی تجمعات در این شهرستان خبر داد و ادامه داد: از تمام ظرفیتی که داریم برای جلوگیری از برپایی تجمعات از جمله مراسم عروسی و عزا استفاده می‌کنیم.

ایده‌پور گفت: اگرچه برای مراسم تدفین محدودیت‌های جدی اعمال کردیم، اما متاسفانه گاهی مردم مراسم ختم را در منازل خود برگزار می‌کنند که خطرناک است.

او با بیان اینکه با تمام توان تلاش می‌کنیم وضعیت کرونا در شهرستان پاوه کنترل شود، ادامه داد: مهمترین نکته برای کنترل این شرایط همراهی خود مردم است.

فرماندار پاوه با بیان اینکه وضعیت کرونا در این شهرستان شکننده است و اگر مردم همراهی نکنند شرایط بدتر خواهد شد، گفت: مردم باید بدانند شرایط آبی یا زرد به این معنا نیست که رعایت موازین بهداشتی را کنار بگذاریم، زیرا هرگونه کوتاهی شرایط بیماری را نامناسب خواهد کرد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.