سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات اردبیل ۹۴ درصد افزایش یافته است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه امسال میزان صادرات از استان اردبیل بیش از ۹۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در نشست کمیته توسعه تجارت اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه امسال از گمرکات استان اردبیل به ارزش ۱۹۴ میلیون دلار صادرات محصولات متنوع انجام شده است.

او رشد این میزان صادرات را به نسبت ۱۰ ماهه سال قبل ۹۴ درصد اعلام کرد و افزود: امیدواریم در دو ماه پایانی سال نیز روند مطلوبی را در افزایش صادرات از گمرکات استان شاهد باشیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: ۶۰ درصد صادرات استان برخلاف سال‌های گذشته مربوط به محصولات صنعتی است که امیدبخشی را برای توسعه و رونق این بخش بیش از گذشته کرده است.

صادقی افزود: ما در بخش صادرات دو برنامه اساسی را به جد رصد کرده و دنبال می‌کنیم که اولین بخش مربوط به افزایش محصولات صادراتی با ارزش افزوده بیشتر است.

او جلوگیری از واردات را با تقویت تولید داخلی و حمایت از واحد‌های صنعتی فعال در استان یادآور شد و گفت: همه این رویکرد‌ها ایجاب می‌کند تا ما بیش از هر زمان دیگر به تقویت و توسعه بخش تجارت اهتمامی جدی داشته باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضرورت راه‌اندازی تجهیزات مدرن را در گمرکات و همچنین جلب رضایت کشور‌های مقصد صادراتی برای توانمندی در این بخش یادآور شد و افزود: در کنار تنوع‌بخشی به بازار‌های هدف صادرات، باید کیفیت، بسته‌بندی و برندینگ محصولات را نیز مورد توجه قرار دهیم تا بیش از هر زمان دیگر تولید محصولات استان و صادرات آن‌ها با استقبال کشور‌های هدف روبه‌رو شود.

صادقی عمده مقصد تجارت استان را کشور‌های همسایه به ویژه آسیای میانه و قفقاز اعلام کرد و گفت: برخلاف سال‌های گذشته که عمده محصولات صادراتی استان سیب‌زمینی و محصولات پلاستیکی بود، به سمت صادرات محصولات صنعتی حرکت کردیم که این خود نویدبخش تحول در استان در این حوزه است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.