سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ظرفیت مساجد و روحانیون برای کاهش اختلافات

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه خطاب به قضات گفت: سعی کنید مشکلات مردم را تا جایی که ممکن است از طریق صلح و سازش حل کنید، زیرا اثرات مثبتی که در مصالحه هست هیچ‌گاه در تحکم وجود نخواهد داشت.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،پرویز توسلی زاده روز یکشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری جوانرود گفت:کاهش پرونده‌های ورودی، کاهش مراجعات مردمی، پیشگیری از پرونده‌های کیفری، افزایش عملکرد قضات و کارکنان، استفاده از ظرفیت مساجد و روحانیون و معتمدین محلی برای کاهش اختلافات از دیگر مواری است که باید مورد توجه قضات و کارکنان دادگستری باشد.

او ، اختلافات خانوادگی را از مهمترین پرونده‌های جوانرود عنوان کرد و اظهار داشت: از ۸۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان انتظار سازش داریم.
رییس دادگستری شهرستان جوانرود نیز با اراده گزارشی گفت: تکریم ارباب رجوع از اولویت‌های این دادگستری است.
نریمان شفیعی، به کاهش فرآیند دادرسی در پرونده‌های قضایی جوانرود اشاره کرد و افزود: حداکثر رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری به کمتر از ۲۰ روز و در دادگاه انقلاب و دادسرا‌ها به روز است.
رییس دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان ساختمان دادگستری جوانرود در زمینی به مساحت ۹۱۸ متر مربع با پنج واحد مسکونی و پارکینگ و با ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات قوه قضاییه را افتتاح کرد.

توسلی زاده سپس در دیدار با فرماندار جوانرود، مهمترین مسایل و مشکلات قضایی این شهرستان از جمله سند‌های قولنامه‌ای و همچنین مشکلات حقوقی دستگاه‌های اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

او  با تاکید برحل مشکلات سند‌های قولنامه‌ای قول مساعد داد که از تمام ظرفیت‌ها برای حل این مشکلات استفاده کند.
فرماندار جوانرود نیز در این دیدار با اشاره به برنامه و دیدگاه‌های رییس کل دادگستری کرمانشاه در خصوص اقداماتی که در زمینه صلح و سازش صورت گرفته است، گفت: اقدامات دادگستری استان کرمانشاه در حوزه قضایی نویدبخش در بخش‌های مختلف است.
رستگار یوسفی افزود: مردم دستگاه قضایی را ملجاء و پناهگاه در احقاق حق خویش دانسته و انتظار دارند که به واسطه تلاش این قوه مهم شاهد بسط و گسترش عدل و قسط، تامین و گسترش امنیت و حفظ بیت‌المال باشند.
انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.