با دستور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، ۱۰۱ نفر از زندانیان استان آزاد شدند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان گفت : با تشریح سیاست‌های دستگاه قضایی در مواجهه با کیفر زندان مبنای شرعی و قانونی دستگاه قضایی این است تا جایی که ممکن است از زندانی کردن افراد جلوگیری شود.

او گفت : این مهم از تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه است که تاکید دارند این تعداد زندانی زیبنده نظام اسلامی نیست و نباید زندانی کردن افراد آسان باشد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به هزینه‌های ناشی از زندانی کردن افراد، افزود: با زندانی کردن افراد هزینه‌های زیادی اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر جامعه تحمیل می‌شود و گاه این هزینه‌ها تا مدت‌ها در جامعه بروز و ظهور پیدا می‌کند که باید از تحمیل این هزینه‌ها جلوگیری کنیم.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: زندان را باید برای جرائم مهمه و مجرمین خطرناک بگذاریم، چرا که این موضوع سبب می‌شود تمرکز بیشتری بر این جرائم داشته باشیم و مانع از شکل گیری آن‌ها شویم.

توسلی زاده به مردم استان توصیه کرد اختلافات خویش را با صلح و سازش و بزرگ منشی به سامان برسانند و تا جایی که ممکن است از طرح دعوی در دادگستری خودداری کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.