سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش ارزنده جامعه عشایری در ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه

استاندار خراسان جنوبی گفت: جامعه عشایری در ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه بسیار نقش آفرین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای عشایر استان که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری کشور برگزار شد، گفت: جامعه عشایری، بیش از ده درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

او جامعه عشایری را پرتلاش، زحمتکش، سختکوش و مولد معرفی کرد و افزود: جامعه عشایری هم در رونق اقتصادی و هم در فضای کسب و کار مؤثر است.

ملانوری به نقش آفرینی جامعه عشایری در ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه اشاره و تصریح کرد: باید خدمت رسانی به این جامعه پرتلاش از حالت سنتی خارج شده و حرکتی روبه جلو داشته باشد.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی اتقای سطح رفاه جامعه عشایری استان را مورد تأکید قرار داد و افزود: ما به دنبال آن هستیم تا در ستاد توسعه خاوران با بهره گیری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر گروه و در قالب مهارت آموزی، سطح دانش‌ها را ارتقاء دهیم.

او با اشاره به خدمات جامعه عشایری به کشور گفت: باید با حرکت جهشی و ایجاد ارزش افزوده، کاری کنیم که محصولات تولیدی این جامعه مولد با ارزش واقعی آن به بازار مصرف عرضه شود.

ملانوری ادامه داد: تلاش مدیریت استان بر آن است تا فعالیت‌ها در این حوزه، نو، خلاقانه و با حرکت رو به جلو صورت پذیرد.

استاندار خراسان جنوبی به اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی به جامعه عشایری اشاره و اظهار کرد: پروژه‌های آبرسانی پایدار از محل اعتبارات استانی و کشوری جهت تأمین آب سالم و بهداشتی ادامه می‌یابد.

شرکت در شورای عشایری استان، افتتاح دو پروژه آبرسانی به عشایر و بازدید از مناطق عشایری نهبندان، شوسف و سربیشه از برنامه‌های سفر علائی مقدم رئیس سازمان امور عشایر ایران در سفر به خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.