همزمان با دهه فجر؛

۳۶ پروژه عشایری در خراسان جنوبی افتتاح می شود

مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی از افتتاح ۳۶ پروژه عشایری همزمان با دهه فجر در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عصمتی پور مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به این که در حوزه عشایر ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد و باید به اندازه سهم عشایر به آن ها خدمت کنیم گفت: امسال ۳۶ پروژه در حوزه عشایر همزمان با دهه فجر در استان افتتاح می شود.

او افزود: آذین بندی ادارات، ارائه خدمات رایگان توسط اداره کل دامپزشکی، اهدای ۱۴ سری جهیزیه به نوعروسان، استفاده حداکثری از فضای مجازی، دیدار با خانواده شهدا، ارتقاء مهارت افراد در سطح روستاها، برگزاری مسابقات فرهنگی و توزیع سبد‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند از مهم‌ترین اقدامات در این ایام خواهد بود.

عصمتی پور افزود: ۱۳ درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می‌دهند که باید شان و جایگاه و کرامت آن ها را حفظ کنیم.


بیشتر بخوانید


مدیر کل امور عشایر استان در ادامه گفت: طرح تامین آب پایدار سالم انسان و دام از پروژه‌های مهم استان است و امسال بیشترین اعتبار را گرفته ایم.

او با اشاره به اجرای طرح‌های آبرسانی پایدار به محلات عشایری، تصریح کرد: طرح آبرسانی به محله عشایری خواجه منجیکو و محله عشایری تیغاب در دهه فجر انجام خواهد شد.

عصمتی پور با بیان اینکه طرح آبرسانی خواجه منجیکوه شامل سه فاز اجرایی است، اظهار کرد: فاز نخست این طرح به طول ۲۱.۵ کیلومتر به عنوان خط اصلی در هفته دولت افتتاح شده است.

برخورداری از بیمه حقی برای عشایر

عصمتی پور مدیر کل امور عشایر استان گفت: از آنجایی که بار اصلی خودکفایی در محصولات کشاورزی و دامی بر عهده عشایر است باید از حق بیمه اجتماعی برخودار شوند.

او افزود:در کوتاه‌ترین زمان تمام عشایر واجد الشرایط بیمه خواهند شد.

عصمتی پور بیان کرد: عشایر بیمه شده از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری بازماندگان استفاده خواهند کرد.

مدیر کل امور عشایر استان تصریح کرد: در روز روستا و عشایر ۳ هزار و ۲۰۰ خانوار لیست شده اند که با توجه به وضعیت مالی خانواده‌های شناسایی شده هزار نفر بیمه شده اند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.