سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات جان بیماران کرونایی به شکرانه سلامتی

بهبود یافتگان کرونا در خراسان جنوبی به شکرانه سلامتی شان با اهدای ۷۴۱ واحد پلاسما به یاری بیماران کرونایی شتافتند.

میری مقدم مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای همه گیری کرونا در خراسان جنوبی تاکنون با تهیه ۷۴۱ واحد پلاسما توانسته ایم بخشی از نیاز بیمارستان‌های استان را به پلاسما درمانی تأمین کنیم.

او افزود: ماه‌های مرداد و دی دو دستگاه پلاسما فرز وارد استان شد تا تهیه پلاسما از بهبود یافتگان کرونا با سرعت بیشتری انجام شود.

میری مقدم ادامه داد: با کمک ۵۰۰ میلیون تومانی خیران دومین دستگاه بلاست فریزر در انتقال خون راه اندازی شد تا با کمک این دستگاه پلاسمای خون در مدت زمان کوتاهی تهیه شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: با راه اندازی این دستگاه امکان نگهداری طولانی مدت پلاسما و فرآورده‌های پلاسمایی فراهم شده است.

بیماران کرونایی همچنان چشم انتظار پلاسما

هر چند از ابتدای همه گیری کرونا در خراسان جنوبی ۷۴۱ بهبود یافته کرونا با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون نجاتگر بیماران کرونایی شده اند، اما به گفته مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی برای اینکه ذخیره پلاسمایی مناسبی داشته باشیم، نیاز است بهبودیافتگان این اقدام خیرخواهانه را تکرار کنند و نجات بخش جان بیماران کرونایی شوند.

بهبود یافتگان کرونا ۲۸ روز پس از بهبودی می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون اقدام کنند.

متخصصان می‌گویند پلاسما درمانی تنها برای افرادی که تازه به کرونا مبتلا شده اند، استفاده می‌شود و برای بیماران بدحال و وخیم مؤثر نیست.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.