سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه بیس غرب کشور می شود؟

استاندار کرمانشاه تبدیل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه به بیس غرب کشور و ادامه اجرای راه آهن غرب را از خواسته‌های مردم استان دانست.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : فرودگاه بین المللی کرمانشاه اکنون به استان های کردستان، ایلام و لرستان سرویس ارائه می دهد و توان تبدیل به بیس غرب کشور را دارد.

او گفت : از وزارت راه و شهرسازی پیگیر یک ایر لاین (ایران ایر) هستیم که استان را به بیس فرودگاهی غرب کشور تبدیل کنیم تا به مردم استان های مجاور و خود استان کرمانشاه سرویس ارائه دهیم.

اوبه راه آهن غرب کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه این طرح به دلیل کمبود اعتبار خیلی پیشرفت ندارد در حالیکه در آن سمت مرز یعنی از طرف خانقین به طرف عراق آماده‌ است و می توان تا سوریه ادامه داد.

بازوند این طرح را نیازمند اعتبار برای ادامه دانست و خواستار اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای اجرای آن دانست.

استاندار کرمانشاه به درست نشدن فاضلاب شهر کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: فاضلاب به تهدیدی برای رودخانه قره سو تبدیل شده و برای ساماندهی آن به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

بازوند گفت: جهانگیری از مهرماه ۹۶ تاکنون چهار بار به استان کرمانشاه آمده‌اند و هر بار هم گره گشای بسیاری از مشکلات بوده‌اند.

او افزود: زلزله آبان ۹۶ برای دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است .

بازوند ادامه داد: در زلزله سال ۹۶ توانستیم ۱۳۱ هزار خانه را بازسازی کنیم و در این حوزه مردم زلزله زده خواهان تمدید امهال وام ها تا یکسال دیگر هستند.

او با اشاره به اینکه طی این چهار سال‌ اخیر سه سند مهم در حوزه اشتغال، آمایش و سرمایه گذاری تدوین شده است گفت: در سال ۹۶ نرخ بیکاری حدود ۲۱/۶ بود است که در سال ۹۹ این میزان به ۱۵/۷ رسیده است و یک موفقیت بسیار خوب محسوب می‌شود.

مدیر ارشد افزود: در پاییز ۹۶ نرخ بیکاری کرمانشاه ۲۵ درصد بوده که در پاییز ۹۹ به ۱۲/۴ رسیده است که یک اتفاق بسیار مهم است.

او ادامه داد: طی این چهار سال تعداد ۵۶۸ واحد راکد با چهار هزار و ۳۷۸ نفر اشتغال دوباره فعال شده اند و ۳۹۲ واحد طرح توسعه در واحدهای صنعتی انجام شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی یک رشد ۴۸۶ درصدی داشته است و رشد ۴۳۱ درصدی زمین را شاهد بوده ایم که نشان از افزایش میل به سرمایه گذاری در استان است.

او به وضعیت صادراتی ایام کرونا پرداخت و گفت: مرز پرویزخان باوجود بحران کرونا به شکل شبانه روزی فعال بوده است و در مرزهای استان به شکل متوسط روزانه هزار دستگاه کامیون کالا صادر شده است.

استاندار کرمانشاه افزود: در سال ۹۹ تاکنون ۲ میلیارد دلار کالا صادر شده است که در مقایسه با پارسال یک رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بازوند خواهان برقراری امکان حمل یکسره کالا تا مقصد از طریق مرزهای کرمانشاه شد و ادامه داد: با انجام این کار شاهد افزایش ۵۰ درصدی صادرات استان خواهیم بود.

او افزود: طی این مدت ۲۸ هزار هکتار از زمین های دیم استان به کشت آبی تبدیل شده است که ۱۸ هزار هکتار آن در قالب طرح گرمسیری بوده است.

او به تعیین تکلیف طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در مجمع تشخیص مصلحت در اواخر بهمن ماه اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی میدانی این طرح به قصرشیرین آمده‌اند و بی گمان همراهی دکتر جهانگیری به تصویب این طرح بسیار کمک خواهد کرد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.