سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلنگ زنی هفت پروژه گردشگری در کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کلنگ زنی هفت پروژه گردشگری با اعتبار حدود ۶۶ میلیارد تومان در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به کلنگ زنی چندپروژه گردشگری در استان طی ایام دهه فجر، گفت : یکی از مهمترین این پروژه‌ها مجتمع گردشگری بیستون است که با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

او گفت : این پروژه در مساحت ۸۳ هزار متر مریع در مسیر اصلی کریدور بیستون به تاق بستان قرار دارد که پیش از این یک واحد متروکه بود که مالک این واحد قصد دارد تا آن را به یک مجموعه گردشگری تبدیل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: این مجتمع گردشگری مشتمل بر بخش‌هایی همچون فضای تفریحی، غرفه و فروشگاه صنایع دستی، سوغات سرا، فضا‌های اقامتی و... خواهد بود.

او از کلنگ زنی سه پروژه در حاشیه سد‌های استان در این ایام هم خبرداد و افزود: متاسفانه طی سال‌های اخیر علیرغم ظرفیت‌های خوبی که در حاشیه سد‌های استان برای ایجاد طرح‌های گردشگری داریم، اما از آن‌ها بهره چندانی نبرده ایم.

قادی ادامه داد: دراین راستا با درخواست سه نفر از سرمایه گذاران استان با اجرای چند پروژه گردشگری در حاشیه سد‌های شیان، جامیشان و سلیمان شاه موافقت کردیم و قرار است عملیات اجرایی این پروژه‌ها آغاز شود.

او اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه مجموعه تفریحی ورزشی سد شیان اسلام آبادغرب را حدود ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اجرای پروژه مجموعه ورزش‌های آبی سد سلیمانشاه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و مجتمع گردشگری روباز آبی سد جامیشان هم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کلنگ زنی پروژه جداره سازی خیابان آیت الله زرندی کرمانشاه با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را از دیگر پروژه‌های احداثی دهه فجر امسال دانست و افزود: کلنگ زنی فاز دوم پروژه گردشگری سراب کُنار نیز با اعتبار یک میلیارد تومان اجرا می‌شود.

او ادامه داد: مسیر گردشگری سراب کُنار به طول حدود یک و نیم کیلومتر مربع یکی از بهترین مسیر‌های گردشگری استان است که در منطقه نمونه گردشگری شالان واقع شده و پارسال حدود ۴۳۰ متر از مسیر آن را سنگفرش کردیم و امسال هم با اختصاص حدود یک میلیارد تومان ۸۵۰ متر دیگر آن را سنگفرش و پیاده راه سازی خواهیم کرد. در گام بعدی می‌خواهیم ماشین‌های برقی را با کمک شهرداری ریجاب در این مسیر مستقر کنیم.

قادری از عملیات اجرایی احداث یک فروشگاه اینترنتی در شهرستان روانسر هم خبرداد و گفت: باتوجه به شیوع کرونا سمت و سوی فروش صنایع دستی در حال حاضر به سمت فروش اینترنتی رفته، بنابراین هنرمندان صنایع دستی برای حضور در عرصه رقابت عرضه محصولات خود باید فعالیت بیشتری در این فضا داشته باشند که در این راستا احداث این فروشگاه اینترنتی یکی از این گام‌ها است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.