سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمانشاه ؛

به دنبال راهی برای بازگشت تیم راهیان به لیگ دسته یک هستیم

استاندار کرمانشاه گفت: بزودی با سرپرست فدراسیون فوتبال دیداری خواهم داشت تا برای بازگشت تیم راهیان به لیگ دسته اول فوتبال رایزنی کرده و راهکاری پیدا کنیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   هوشنگ بازوند در مراسم افتتاح ویدئوکنفرانسی استادیوم ورزشی روستای نوریاب پاوه که امروز (۱۷ بهمن) با حضور وزیر ورزش و جمعی از مسئولین ورزشی برگزار شد، با اشاره به مشکلات مالی تیم‌های لیگی کرمانشاه، اظهار کرد: تیم‌های ورزشی خوبی در کرمانشاه داریم، اما متاسفانه اسپانسر ندارند.

او خطاب به وزیر ورزش و جوانان، افزود: می‌دانیم برای کمک مالی به تیم‌ها، از نظر قانونی منع دارید، اما می‌بینیم از جهت حمایت مالی از تیم‌های لیگی بین استان‌هایی که تعداد کارخانجات زیادی دارند، با استان‌هایی مثل کرمانشاه که صنعتی نیستد، عدالتی وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته در کرمانشاه یک تیم هندبال لیگ برتری داشتیم که شور و شوقی را بین جوانان استان بوجود آورده بود که به آن‌ها کمک مالی کردیم، اما امسال، چون نتوانستیم به این تیم اعتبار بدهیم، منحل شد و اکنون بازیکنان آن در شهر‌های دیگر پراکنده شده و برای تیم‌های دیگر بازی می‌کنند.

او به مشکلات تیم فوتبال راهیان کرمانشاه هم برای حضور دوباره در لیگ دسته اول فوتبال اشاره کرد و گفت: در منطقه غرب کشور حتی یک تیم فوتبال لیگ دسته اولی را هم نداریم و اکنون هم که بحث بازگشت تیم راهیان مطرح شده، چندین بار با فدراسیون برای بازگشت این تیم رایزنی کرده ایم، اما توجیه آن‌ها را برای مخالفت با بازگشت این تیم درک نمی‌کنم.

بازوند اعلام کرد: دادگاه حکم بازگشت تیم راهیان را صادر کرده، اما فدراسیون موافقت نمی‌کند. در این رابطه رایزنی‌هایی داشته ایم و حتی قرا شده با سرپرست فدراسیون دیداری داشته باشم تا راهکار‌هایی برای بازگشت این تیم پیدا کنیم.

او تاکید کرد: اهمیت بازگشت تیم راهیان به لیگ دسته اول فوتبال برای کرمانشاه به اندازه یک پروژه مهم ورزشی برای استان است، بنابراین انتظار داریم که وزارتخانه هم نسبت به این مسئله ورود کند و حامی تیم کرمانشاه باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه به بیان مشکلات حوزه جوانان در استان هم پرداخت و گفت: بار اصلی بیانیه گام دوم انقلاب روی دوش جوانان است و آن‌ها هستند که باید راهبرد‌های گام دوم را عملیاتی و اجرایی کنند، اما شرایط این قشر اکنون شرایط سختی است. برای نمونه در شهرستان قصرشیرین مصوب کردیم که به هرکدام از جوانان این شهرستان سه هکتار زمین داده شود تا با استفاده از انتقال آب سامانه گرمسیری در این شهرستان طرح‌های کشاورزی اجرا کنند، اما مشکلاتی پیش پای آن‌ها بوجود آمده و نیازمند کمک‌هایی هستند.

او با بیان اینکه جوانان برای دریافت وام‌های اشتغال با سخت گیری‌هایی از سوی بانک‌ها مواجه می‌شوند، عنوان کرد: باید برای اشتغال جوانان طرح ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

بازوند در ادامه به مشکل استخدام قهرمانان ورزشی هم اشاره کرد و گفت: هرچند براساس آیین نامه مصوب مجلس ورزشکاران شاخص و پرافتخار می‌توانند جذب دستگاه‌های اجرایی شوند، اما در کرمانشاه در حال حاضر تنها اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری هستند که به این مسئله توجه کرده اند.

او بیان کرد: از آنجایی که این قهرمانان الگو‌هایی برای نوجوانان و جوانان هستند، اگر به آن‌ها بها دهیم و اشتغال آن‌ها را تضمین کنیم، قطعا انگیزه‌ای برای سایر نوجوانان و جوانان خواهند شد که به سمت ورزش سوق پیدا کنند، بنابراین انتظار می‌رود که سهمیه‌ای برای استخدام این قهرمانان که تعدادشان هم بالا نیست در دستگاه‌های اجرایی در نظر بگیرید.

او در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به کمک‌های وزارت و جامعه ورزش کشور به مناطق زلزله زده کرمانشاه، اظهارکرد: طی چهارسال پس از وقوع زلزله بزرگ غرب کشور، با کمک‌های دولت و خیرین ورزش یار، حدود ۴۱ پروژه ورزشی در این مناطق ساخته شد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: احداث این تعداد پروژه ورزشی به مساحت حدود ۵۸ هزار متر مربع توانست تا حد قابل توجهی سرانه فضای ورزشی را در مناطق زلزله زده کرمانشاه بالا ببرد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.