سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۲۰ درصدی رعایت بهداشت در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آذربایجان شرقی حدود ۲۰ درصد نسبت به دی‌ماه کمتر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،دکتر محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اهر با اشاره به این‌که وضعیت شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی در ۴ هفته گذشته نسبتاً پایدار است گفت:در مکان‌هایی که ۹۰ درصد مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند،به ۷۰ درصد کاهش یافته و از این‌رو از مردم خواهش می‌کنیم تا برای کنترل و مهار بیماری کرونا به رعایت اصول بهداشتی پایبند باشند.

اوافزود:روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ بیمار کرونایی جدید در استان شناسایی می‌شوند و با مجموعه تلاش مسئولان بهداشتی و سپاه پاسداران شهرستان‌ها در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به موفقیت‌هایی در کنترل بیماری کرونا دست یافته‌ایم.

او اضافه کرد:طور متوسط روزانه ۴ مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی جان خود را از دست می‌دهد و آمار جان‌باختگان کرونایی در استان نسبت به ماه‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است و تلاش می‌کنیم، آمار جان‌باختگان و مبتلایان را در استان به صفر برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:آمار بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان به ۴۵۰ نفر کاهش یافته و امیدواریم مردم با رعایت اصول بهداشتی و تأکیداً استفاده از ماسک در محیط بیرون از خانه به روند نزولی شیوع ویروس کرونا در استان کمک کنند.

رسول خدابخش فرماندار اهر هم در این نشست بر لزوم نصب دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان باقرالعلوم اهر تأکید کرد و گفت: متأسفانه شرکت طرف قرارداد در نصب دستگاه اکسیژن‌ساز این بیمارستان آن‌طور که باید به وعده خود عمل نکرد.

 اوهمچنین با انتقاد از خلف وعده شرکت نصب‌کننده دستگاه MRI بیمارستان باقرالعلوم اهر ادامه داد: هنوز قطعه وارداتی دستگاه MRI توسط شرکت مذکور وارد نشده است.
او از اختصاص ۴۴۰۰ کیت تشخیصی سریع کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به شهرستان اهر خبر داد و گفت: سهم شهرستان اهر در مرحله چهارم تحویل کیت‌های تشخیصی سریع کرونا ۹۰۰ کیت کرونایی است.

فرماندار اهر خاطرنشان کرد: ۳ نفر از بیماران کرونایی که قرنطینه خانگی را رعایت نکرده بودند و مرتکب تهدید علیه بهداشت عمومی شده بودند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.