سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چهارمین روز دهه فجر؛

۴ طرح صنعتی کشاورزی در قم افتتاح شد

چهارطرح صنعتی کشاورزی به ارزش نهصد و پنجاه میلیارد ریال امروز در بخش جعفرآباد قم افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، در چهارمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی ،چهارطرح صنعتی کشاورزی، دامداری به  ارزش نهصد و پنجاه میلیارد ریال با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم در بخش جعفرآباد قم به بهره برداری رسید.

 افتتاح مجتمع کشتارگاهی طیب گوشت با ظرفیت کشتار دو هزار راس دام سبک و یک صد راس دام سنگین در هر شیفت کاری و اشتغالزایی مستقیم ۲۰۰ نفر یکی از مهم ترین این طرح‌ها بود.

مدیر عامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم گفت: این کشتارگاه دارای سالن کشتار، بسته بندی، سردخانه، آلایش وکارخانه تبدیل ضایعات و تصفیه خانه است و  با سرمایه گذاری هشتاد میلیارد تومان و در زمینی به مساحت بیست هکتار راه اندازی شده است.

او نزدیکی این واحد صنعتی به دامشهر و جایگاه آن در فاصله هفت کیلومتری شهر قم را از ظرفیت‌های کشتارگاه طیب گوشت خواند.

مدیر عامل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان قم افزود: با توجه به این که کشتارگاه داخل شهر تا چند ماه آینده تعطیل می‌شود،ظرفیت کشتارگاه طیب گوشت تامین کننده کشتار استان و همچنین استان‌های همجوار خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی هم در آیین افتتاح این واحد صنعتی دامی با اشاره به واردات یک صد وهفتاد تنی گوشت در کشور گفت: خوشبختانه این میزان از واردات به سی هزار تن رسیده و کشور به دنبال خودکفایی در این عرصه است.

 رضایی همچنین کاهش وابستگی کشور به منابع ژنتیکی تولید مرغ کشتار را از اهداف دیگر وزارت جهاد کشاورزی خواند.

او تصریح کرد: با تامین ۵۰ درصدی نژاد مرغ ایرانی آرین در یکسال گذشته امیدواریم تا یکسال آینده تمامی مرغ گوشتی ایران از این نژاد تامین شود.

 سرمست، استاندار قم هم در این مراسم بر حمایت از بخش تعاون در کنار بخش خصوصی تاکید کرد.

او  راه اندازی طرح‌های غیر فعال ونیمه فعال را از اولویت‌های استان دانست و تصریح کرد: بهره برداری از طرح کشتارگاه که از مصوبات سفر رهبری است سمبلی از این اولویت بندی‌ها در استان است.

حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب شرب با هدف تامین آب شرب روستا‌های بخش جعفرآباد از دیگر طرح‌هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اعتبار حفر این چاه را سی میلیارد ریال دانست و گفت: با راه اندازی این چاه نه هزار و هفتصد نفر از ساکنان سی و سه روستای بخش جعفرآباد تابستانی بدون قطعی آب خواهند داشت.

صادق پور عمق این چاه را دویست و بیست متر بیان کرد و افزود: یک هزار و نهصد متر خط انتقال لوله آب مورد نیاز روستا‌های هدف را تامین می‌کند.

دو واحد صنعتی تولید آبگرمکن برقی و پکیج خانگی با سرمایه گذاری چهل میلیارد ریال و ظرفیت پنجاه هزار عدد در سال و اشتغال زایی ۵۰ نفر و همچنین واحد تولید تجهیزات آشپزخانه با سرمایه گذاری هشتاد میلیارد ریال واشتغال بیست نفر از دیگر طرح‌هایی بود که امروز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.