سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه آمریکا: وضع تحریم‌ها علیه روسیه یکی از گزینه‌های ماست

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد زمانی که ارزیابی‌های واشنگتن درباره روسیه تکمیل شود، تحریم مسکو یکی از گزینه‌ها خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تاکید بر اعمال تحریم علیه روسیه، به خبرنگاران گفت: «یک بررسی جامع از روابط ما با روسیه وجود دارد که طیف وسیعی از فعالیت‌های مغرضانه روسیه را در نظر می‌گیرد. ما کار‌هایی را که روسیه در سال‌های اخیر علیه ما انجام داده است، تحمل نمی‌کنیم. مسائلی که در این ارزیابی بررسی می‌شود، شامل رفتار‌های روسیه در قبال آمریکا و اتخاذ سیاست‌های مناسب در واکنش به آن هاست. رئیس جمهور به رئیس اطلاعات ملی آمریکا دستور داده است این ارزیابی را به شکلی دقیق انجام دهد تا بتوانیم تصویری تاریخی از نحوه عملکرد روسیه در قبال ما در سال‌های اخیر به دست آوریم و متناسب با آن، گزینه‌های سیاسی خود را تضمین کنیم که شامل تحریم‌ها خواهد بود.»

در جریان این کنفرانس خبری از پرایس خواسته شد درباره اظهارات سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که گفته بود «حادثه مربوط به الکسی ناوالنی، مخالف دولت روسیه یک تئاتر ساختگی است مگر این که کشور‌های غربی اسنادی را ارائه کنند که خلاف آن را نشان دهد»، نظر دهد.

پرایس گفت: این یکی از آن عناصری است که رئیس اطلاعات ملی آن را ارزیابی می‌کند. فکر می‌کنم ما با آن اظهارنظر موافق نیستیم. احتمالاً اگر از متحدان آلمانی ما سؤال کنید، آن‌ها نیز با آن موافقت نخواهند کرد. معتقدم زمانی که این ارزیابی تکمیل و نهایی شود، چیز‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

پرایس همچنین برای آزادی شهروندان آمریکایی که در روسیه زندانی هستند از جمله تروِر رید (در اوت ۲۰۱۹ به علت برخورد خشونت آمیز با پلیس روسیه زندانی شد) و پل ویلان (درجه دار سابق نیروی دریایی آمریکا که در روسیه به اتهام جاسوسی به ۱۶ سال زندان محکوم شد) ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.