سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مرکز فقهی حضرت قائم (عج):

جمهوری اسلامی فرامذهبی و فرا فرقه‌ای است

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب را منتسب به یک مذهب و فرقه خاص نکرد و همیشه انقلاب را منتسب به اسلام دانست، گفت: جمهوری اسلامی فرامذهبی و فرا فرقه‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام مهدی طائب، مدیر مرکز فقهی قائم (عج)  ،در دهمین نشست گفتمان برادری (از سلسله نشست‌های همایش آئین برادری) در کرمان با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) گفت: درباره القاب حضرت فاطمه (س) بین شیعه و سنی روایاتی بیان شده است.

او با گرامیداشت ایام دهه فجر افزود: امام خمینی (ره) انقلاب را منتسب به یک مذهب و فرقه خاص نکرد و همیشه انقلاب را منتسب به اسلام دانست که شامل همه فرقه‌های اسلامی است به ویژه مستضعفین و مظلومان دنیا که حق و حقیقت به آن‌ها نرسیده است.

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی فرامذهبی و فرا فرقه‌ای است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی بر سر مسئله فلسطین هزینه بسیار داده و بار‌ها به ایران گفته شده ما حاضر هستیم فشار‌هایی را از روی شما برداریم و شما از فلسطین دست بردارید، اما ایران بار‌ها اعلام کرده مسئله اصلی اسلام فلسطین و قدس شریف است و مسئله اصلی جمهوری اسلامی قدس شریف است و از این مسئله کوتاه نیامده و نخواهد آمد و این جنبه فرامذهبی جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.

این پژوهشگر و فعال رسانه گفت: جمهوری اسلامی برای نزدیک کردن مسلمانان در دنیا و برای مبارزه با تفرقه هزینه زیادی انجام داده است.

او افزود: برادران می‌دانند تلاش اول سرویس‌های اطلاعاتی غربی و اسرائیلی و برخی دستگاه‌های درون منطقه بر کاشتن و بهره برداری از بذر نفاق، فتنه و اختلاف در بین علمای اسلام و به دنبال آن در بین مردم و پیروان آنهااست.

حجت الاسلام طائب تصریح کرد: تمام تلاش سرویس‌های غربی و لابی‌ها این است بین ما اختلاف بیندازند، زیرا می‌دانند اگر علمای اسلام با هم متحد باشند دشمن نفوذ نخواهد داشت و پرچم لا اله الا الله در دنیا به اهتزار در می‌آید.

او گفت: برای دشمنان، فرقه و مذهب ما فرق نمی‌کند و اگر بر ما دست پیدا کنند به کسی رحم نمی‌کنند در حالی که ما با اتحاد می‌توانیم با عزت در مقابلشان بایستیم.

این پژوهشگر و فعال رسانه تصریح کرد: اگر دشمن را نشناسیم و نتوانیم فرق دوست و دشمن را تشخیص بدهیم، مسئول خواهیم بود و باید جواب بدهیم.

او افزود: امروز راه ما، در کنار هم بودن و با هم برادرانه گفتگو کردن و دلسوزانه نسبت به هم محبت و شفقت به خرج دادن است.

طائب تصریح کرد: ما (شیعه و سنی) با نماز واحد، کتاب و قبله واحد و اعتقاداتی که غالب آن واحد است، اشتراکاتی داریم که با دنیا نداریم و دشمنانی داریم که مشخص هستند و تلاش می‌کنند وحدت ما را گرفته و بین شیعه و سنی اختلاف بیندازند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اهل سنت ، شیعه و سنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.