سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تایید وزیر امنیت داخلی آمریکا از سوی مجلس سنا

مجلس سنای آمریکا گزینه پیشنهادی بایدن برای تصدی گیری وزارت امنیت داخلی را تایید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه آلخاندرو مایورکاس را برای برعهده گرفتن سکان هدایت وزارت امنیت داخلی این کشور تایید کرد.

به این ترتیب، مایورکاس به نخستین لاتین تبار و فرد مهاجری تبدیل می‌شود که این سمت را برعهده می‌گیرد. مجلس سنا در بحبوحه مخالفت شدید جمهوریخواهان، با ۵۶ رای موافق در برابر ۴۳ رای مخالف، صلاحیت مایورکاس را تایید کرد.

مایورکاس به عنوان وزیر یک وزارتخانه عریض و طویل، ناظر بر کار یک سازمان با ۲۴۰ هزار کارمند خواهد بود که مسئول تامین امنیت مرز، اجرای قوانین مهاجرت، حفظ امنیت سایبری و آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی و امدادرسانی و دیگر وظایف است.

مایورکاس ۶۱ ساله همچنین در کانون تلاش‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای لغو بسیاری از محدودیت‌های مهاجرتی اعمال شده در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوریخواه سابق این کشور قرار خواهد داشت.

وی در هاوانا، پایتخت کوبا به دنیا آمد و زمانی که حدود یک سال داشت، با خانواده اش به آمریکا آمد. مایورکاس ششمین نامزد کابینه بایدن است که مورد تایید مجلس سنا قرار می‌گیرد. پیشتر؛ روز سه شنبه، سنا نامزدی پیت بوتیجیج را برای تصدی سمت وزارت حمل و نقل تایید کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.