سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاسیس سایت امحای پسماند‌های پزشکی در اندیمشک

رئیس محیط زیست اندیمشک از تاسیس سایت امحای پسماند‌های پزشکی باهدف بی خطر سازی در این شهرستان خبر داد.

سعید عیدی گماری رئیس اداره محیط زیست اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: روزانه بیش از یک هزار کیلو پسماند پزشکی در این شهرستان از سوی بیمارستان، مطب ها، درمانگاه‌ها تولید می‌شود که در گذشته این پسماند‌ها با زباله‌های شهری ادغام و در محل دفن پسماند‌های شهری واقع در کیلومتر ۱۱ جاده سد دز معروف به جارمه دفن می‌شدند.

او با بیان اینکه هدف از تاسیس سایت امحای پسماند‌های پزشکی فارغ از جداسازی از زباله‌های شهری، بی خطر سازی پسماند‌های پزشکی است، افزود: شدت و بار آلودگی پسماند‌های پزشکی بسیار بالا است، قبل از تاسیس این سایت برخی از پرندگانی که از این پسماند‌ها تغذیه می‌کردند، دچار بیماری‌های میکروبی روده‌ای می‌شدند که برای پرندگان علاقه‌مند به تغذیه پسماند اندیمشک، یک معضل محسوب می‌شد.

عیدی گماری بیان داشت: تمامی پسماند‌های پزشکی روزانه جمع آوری شده و به سایت امحای انتقال داده می‌شود که در آن جا با استفاده از دستگاه‌های ماکرو ویو و اشعه با حرارت بالا، تمامی میکروب ها، اسپور‌ها و ... که در درون پسماند‌های پزشکی قرار دارند بصورت عملی از بین می‌روند، بعد از امحای اولیه، پسماند‌ها مجددا وارد دستگاه خردکن شده و بسیار ریز می‌شوند، درمرحله آخر با بررسی معرف‌های نهاده شده درون باکس پسماند ها، عملیات بی خطر سازی به اتمام می‌رسد.

او ادامه داد: پسماند‌های پزشکی امحای شد‌ه به وسیله خودرو به سایت دفن پسماند شهری واقع در کیلومتر یازده جاده سد دز اندیمشک موسوم به جارمه منتقل شده و در آن جا همراه با سایر پسماند‌های غیرعفونی شهری دفن می‌شوند.

رئیس محیط زیست اندیمشک تصریح کرد: اندیمشک دومین شهر در خوزستان است که سایت امحای پسماند‌های پزشکی را از طریق تصمیمات کارگروه مدیریت پسماند به ریاست معاونت سیاسی فرمانداری تاسیس نمود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.