فرماندار اندیکا گفت: دفع اصولی و بهداشتی پسماند‌ها زمینه ساز حفظ و ارتقای سلامت جامعه می‌شود.

 امر اله نوذری فرماندار شهرستان اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در جلسه کار گروه با تاکید بر بهداشت فردی و عمومی جامعه گفت: با توجه به معضل پسماند و زباله‌های شهرستان تمامی دستگاه‌های متولی باید به صورت جدی جهت رفع این معضل اقدام نمایند.

او بیان داشت: دفع اصولی پسماند‌ها زمینه ساز حفظ و ارتقای سلامت جامعه می‌شود و هیچگونه قصور و کوتاهی مبنی بر رعایت نکردن اصول بهداشتی از هیچ نهاد یا ارگانی پذیرفته نیست.

نوذری افزود: بخشداران هر ۳ بخش، مرکزی، آبژدان و چلو در صورت مشاهد هر گونه تخلف در روستا‌ها تذکر لازم به دهیاران را داده و در صورت تکرار و بی توجهی به قانون از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود، همچنین سد‌های شهید عباسپور و سد گدار نیز باید جهت رفع معضل پسماند و معرفی جایگاه مورد تایید محیط زیست اقدام کنند.

احمد طهماسبی رئیس اداره محیط زیست اندیکا گفت: باتوجه به اینکه در قانون وظایف همه، از جمله شهرداران، بخشداران، دهیاران و دیگر متولیان امر به صراحت آمده است نهاد‌های فوق موظف هستد برای جایگاه دفن پسماند دائم در شهرستان اقدام نمایند.

او افزود: اگر سرانه تولید زباله هر فرد را ۴۵۰ گرم در نظر بگیریم باجمعیت ۵۰ هزار نفری اندیکا روزانه حجم عظیمی از زباله وارد محیط زیست می‌شود، که نیاز است در این خصوص برنامه ریزی لازم و اتخاذ تدابیر مناسب اندیشیده شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار