سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح طرح توسعه گلخانه در منوجان با حضور وزیر جهاد کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: طرح توسعه گلخانه به مساحت ۶ هکتار با تولید سالانه ۶۶۰ تن فلفل دلمه رنگی در منوجان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در مراسم افتتاح طرح گلخانه‌ای مجتمع کی خا در منوجان با حضور وزیر جهاد کشاورزی گفت:طرح توسعه گلخانه جالیزی فلفل به مساحت ۶ هکتار با اعتبار ۹ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان منوجان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

او افزود: پیش بینی می‌شود از این گلخانه سالانه ۶۶۰ تن فلفل دلمه‌ای رنگی تولید شود.

برخوری با اشاره به اینکه قریب ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح گلخانه‌های جالیزی در جنوب کرمان است، گفت: جنوب کرمان از لحاظ سطح، رتبه دوم و از نظر میزان تولید رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

کی خا سرمایه گزار این طرح گلخانه‌ای نیز در حضور خاوازی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با بهره برداری از این طرح ۶۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده اند.

او با اشاره به مصرف آب برای این محصول افزود: میزان مصرف آب در این سسیتم بسیار پایین است و ارز آوری زیادی برای کشور دارد.

کی خا هدف اصلی طرح خود را صادرات محصول عنوان کرد و گفت: درخواستی که از مسئولین داریم این است که روند دریافت تسهیلات را برای سرمایه گزار تسهیل کنند.

سرمایه گزار این طرح گلخانه‌ای در منوجان با بیان مشکلات مسیر صادرات محصولات خود از وزیر جهاد کشاورزی خواست مشکل معطلی کامیون‌ها و افزایش کرایه حمل بار و مشکلات ترانزیتی را رسیدگی کنند.
انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.