سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش حوادث رانندگی در استان قزوین

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین از کاهش ۲۴ درصدی حوادث رانندگی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه میزان تصادف در استان قزوین ۲۴ درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: سهم استان قزوین ار تصادفات کشور ۲.۸ درصد بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار داشت: بیشترین تخلف صورت گرفته سرعت غیر مجاز و استفاده نکردن از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه بوده است.

سردار ابراهیمی گفت: متاسفانه تصادفات فوتی در درون شهر نسبت به برون شهر افزایش داشته و منجر به فوت ۴۳ نفر در شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: امسال بیش از ۱۱ هزار پرونده مراجعه به نیروی انتظامی داشته ایم که هشت هزار و ۲۰۰ پرونده منجر به کشف جرم شده است.

وی افزود: میزان دستگیری‌ها نیز نسبت به سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته که مطالبه مردم و مقامامات قضایی بوده و به فراخور جرمی که انجام شده برای افراد مجرم حکم صادر شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در حوزه مقابله با ویروس کرونا گفت: در این حوزه یک هزار و ۴۵۴ از همکاران راهور، سه هزار و ۲۴۷ نفر از همکاران انتظامی و در مجموع چهار هزار و ۷۲ نفر در ۱۵ نقطه استان مستقر شده و وظایف محوله را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: در حوزه بازدید و نظارت بر عملکرد اصناف نیز ۱۴ هزار و ۲۱۹ مورد بازدید، سه هزار و ۲۹۹ تذکر، ۴۰۷ واحد پلمب، هفت هزار و ۶۳۷ تذکر لسانی و اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و ۵۰۰ هزارتومانی برای رانندگانی که رعایت نمی‌کردند، به ثبت رسیده است.

فرمانده انتظامی استان گفت: در حوزه ثبت تخلف محدودیت‌های شبانه نیبز پنج هزار و ۵۰۹ مورد از طریق دوربین و ۱۱ هزار جریمه دستی به ثبت رسیده است.

سردار ابراهیمی با اشاره به عملکرد سامانه ۱۱۰، افزود: در حوزه ۱۱۰ امسال ۶۸ هزار و ۹۱۲ تماس از سوی شهروندان استان انجام شده که ۴۷ درصد تماس‌ها منجر به عملیات شده و ۴۰ درصد ارشاد و راهنمایی و ۱۳ درصد هم غیرقابل رسیدگی بوده است.

فرمانده انتظامی استان گفت: در حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی، پنج هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه مددکاری اجتماعی بهره‌مند شده اند و لازم به یادآوری است که این مراکز به صورت رایگان فعالیت می‌کنند.

وی به عملکرد پلیس فتا نیز اشاره داشت و اضافه کرد: ۱۲۸ درصد جرائم سایبری به ثبت رسیده استان امسال کشف شده و تعداد قابل توجهی از افراد متخلف شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

سردار ابراهیمی با اشاره به عملکرد معاونت آگاهی و امنیت اقتصادی نیروی انتظامی قزوین نیز اظهار داشت: از ابتدای امسال با باند‌ها و سارقان حرفه‌ای برخورد جدی شده و ۱۵۵ فقره سرقت، ۶ باند سارق احشام، ۶ فقره احتکار، ۱۰ باند سارق منزل، ۶۹۹ پرونده کلاهبرداری کشف و ۱۱۰ نفر جاعل هم در این رابطه دستگیر شده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.