سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارلمان فرانسه لایحه موسوم به «اسلام‌گرایی رادیکال» را بررسی می‌کند

پارلمان فرانسه بررسی لایحه جنجالی موسوم به «اسلام‌گرایی رادیکال» را در دستور کار خود قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، قانون گذاران فرانسوی روز دوشنبه لایحه‌ای را به بحث گذاشتند که به اعتقاد آن‌ها امیدوارند بتواند آنچه اسلام رادیکال می‌خوانند را در این کشور ریشه کن کنند.

اعضای پارلمان فرانسه در حالی به دنبال قانونی کردن لایحه ضد اسلامی گرایی افراطی هستند که به باور آن‌ها این عقاید با هدف تضعیف ارزش‌های ملی به بخش عمومی، انجمن‌ها، برخی از مدارس و فضای مجازی تزریق می‌شود. این لایحه با حدود هزار و ۷۰۰ اصلاحیه پیشنهادی گسترده و بحث برانگیز، بحث داغ دو هفته آینده در پارلمان فرانسه را تضمین می‌کند.

جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه و از حامیان این لایحه  می‌گوید هدف این است که جلوی کنترل خصمانه اسلام گرایان افراطی، که مسلمانان را هدف قرار داده اند، گرفته و از به دام افتادن مسلمانان در تله افراطیون جلوگیری شود.

اگرچه وزیر کشور فرانسه تأکید کرد که ما علیه هیچ دینی نمی‌جنگیم، اما برخی از مسلمانان در فرانسه ابراز نگرانی کرده اند که این لایحه شرایط دشواری را پیش روی آن‌ها قرار دهد. ادیان دیگر از بودایی‌ها گرفته تا کاتولیک‌های رومی نیز نسبت به پیامد‌های تصویب چنین لایحه‌ای معترض هستند. این قانون هرگونه کمک مالی خارجی بالای ۱۰ هزار یورو به مساجد و مراکز اسلامی فرانسه را ملزم به اخذ مجوز از مقامات دولتی می‌کند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از حامیان اصلی چنین لایحه‌ای است و گفته می‌شود او با عقاید اسلام ستیزانه خود به دنبال ایجاد اسلام فرانسوی است. دولت فرانسه که به رویکرد اسلام ستیزانه خود شهره است، پس از قتل ساموئل بتی، معلم تندرویی که کاریکاتور‌های موهن علیه پیامبر اسلام (ص) را به دانش‌آموزانش نشان داد، قانون موسوم به «افراط گرایی اسلامی» را تصویب کرد. این قانون نظارت شدید بر تامین بودجه انجمن‌های اسلامی و مجازات افرادی را که از طریق اینترنت نسبت به انزجار و نفرت ترغیب می‌کنند، شامل می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.