سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موزه شهدا در بافت تاریخی یزد راه اندازی می‌شود

رئیس کمیته شهر جهانی یزد گفت: در صورت مهیا شدن شرایط تور‌های گردشگری دفاع مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مصطفی فاطمی، رئیس کمیته شهر جهانی یزد در نشست خبری کمیته یزد، شهر میراث جهانی، از ایجاد محور گردشگری دفاع مقدس در شهر جهانی یزد خبر داد و گفت: یزد یکی از پایگاه‌های اصلی انقلاب اسلامی در ایران است و اتفاقات تاریخی که مرتبط با این رویداد بزرگ است را برای علاقه‌مندان به تصویر می‌کشیم.

او با بیان اینکه در همه کشور‌هایی که درگیر جنگ بوده اند تاریخ و خاطرات آن به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شناخته می‌شود، افزود: در کمیته گردشگری دفاع مقدس راهنمایان گردشگری که به تاریخ انقلاب اسلامی مسلط هستند حضور دارند که به دنبال آن گردشگران داخلی و خارجی یزد را در قالب انقلاب اسلامی می‌بینند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه کرونا تور‌های گردشگری دفاع مقدس یزد را مانند دیگر برنامه‌های این اداره کل تعطیل کرد، گفت: خیابان قیام تا مسجد حظیره به عنوان محور اصلی گردشگری دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

فاطمی ادامه داد: در مسیر گردشگری دفاع مقدس در محدوده بافت تاریخی مدرسه‌ای تاریخی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش مرمت و به عنوان موزه‌ی دفاع مقدس در مرکز شهر راه اندازی می‌شود.

رئیس کمیته یزد، شهر میراث جهانی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با اشاره به تولید محتوا در زمینه دفاع مقدس، افزود: راهنمایان گردشگری استان داستان‌های شهدا را به زبان‌های مختلف ترجمه و در فضای مجازی و در قالب بروشور در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.