سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تجهیزات و خدمات پزشکی در بیمارستان حاج محمود حاج حیدر

همزمان با دهه مبارک فجر چهار خدمت جدید در مرکز آموزشی درمانی حاج محمود حاج حیدر به مردم لامرد ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستگاه اکسیژن ساز و اکسیژن مرکزی، میکروسکوپ فوق تخصصی اتاق عمل، دستگاه دیالیز جدید و دستگاه ماموگرافی دیجیتال مرکز آموزشی درمانی حاج محمود حاج حیدر به بهره برداری رسید.

دستگاه اکسیژن ساز و اکسیژن مرکزی این بیمارستان با اعتباری معادل ۱۲ میلیارد ریال و به ویژه با هدف توسعه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا، نخستین طرحی بود که امروز در مرکز آموزشی درمانی به بهره برداری رسید.

مهرزاد لطفی در این آئین با اشاره به اهمیت دستگاه اکسیژن ساز در درمان بیماران کووید ۱۹، راه اندازی این خدمت جدید را تلاشی برای رسیدگی به بیماران این منطقه، به ویژه مبتلایان به کرونا عنوان کرد.

همچنین میکروسکوپ این مرکز آموزشی درمانی با هزینه ۱۷۲ میلیارد ریال افتتاح شد، این میکروسکوپ فوق تخصصی، امکان انجام جراحی‌های دقیق و میکروسکوپی را در این مرکز آموزشی درمانی فراهم می‌آورد.

سومین طرح مورد بهره برداری نیز که با صرف هزینه ۷میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به چرخه خدمات سلامت در این مرکز درمانی افزوده شد، دستگاه ماموگرافی دیجیتال بیمارستان بود.

لطفی رئیس دانشگاه در آئین بهره برداری از این دستگاه جدید، با اشاره به گسترش خدمات غربالگری سرطان در استان برای توسعه سلامت مردم گفت: با نصب این دستگاه گام اولیه برای غربالگری سرطان در این مرکز آموزشی درمانی برداشته شد.

چهارمین خدمت جدیدی که امروز به بیمارستان خیرساز حاج محمود حاج حیدر افزوده شد، افتتاح دستگاه دیالیز جدید بیمارستان با هزینه ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیارد ریال بود.

مرکز آموزشی درمانی خیرساز حاج محمود حاج حیدر در شهرستان لامرد با زیربنایی قریب به ۱۱ هزار مترمربع، دارای ۱۲۴ تخت بیمارستانی و بخش‌هایی نظیر اتاق عمل، جراحی زنان، اطفال، زنان و زایمان، سی تی اسکن، ICU، NICU، اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، LDR و MRI است و امروز نیز چهار خدمت جدید به این بیمارستان افزوده شد.

همچنین کلینیک ویژه تخصصی این مرکز آموزشی درمانی با دارا بودن پزشکان متخصص داخلی، جراحی عمومی، قلب و عروق، کلیه و مجاری ادراری، اطفال، زنان و زایمان، مغز و اعصاب و دستگاه سونوگرافی، پذیرای بیماران این شهرستان است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.