سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندر سیراف، ثبت جهانی شود

استاندار بوشهر گفت: انتظار می‌رود با اقدام جدی برای ثبت جهانی بندر سیراف، تمدن و جایگاه تاریخی این بندر به دنیا معرفی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر روز دوشنبه در آیین افتتاح موزه منطقه‎‌ای خلیج فارس با حضور علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: موزه منطقه‌ای خلیج فارس با ۴۱ میلیارد تومان اعتبار احداث شده‌است که ۸۰ درصد این میزان اعتبار در دولت تدبیر و امید محقق شده‌است.

او عنوان کرد: همچنین از این میزان اعتبار ۲۵ میلیارد تومان از محل سفر سال ۹۷ رئیس جمهوری به استان بوشهر محقق شده ‌است.

استاندار بوشهر ادامه داد: دولت تدبیر با همه سختی‌‎ها تلاش کرد از گنجینه‌های استان بوشهر را در قالب موزه منطقه‌‏ای خلیج فارس حفاظت کند.

گراوند عنوان کرد: استان بوشهر علاوه بر میراث فرهنگی در زمینه گردشگری و صنایع دستی نیز از قابلیت‎‌های چشم‌گیری برخوردار است و جنوب این استان از ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری دارد.


بیشتر بخوایند


او بیان کرد: بندر سیراف از دیرباز پیشگام در عرصه دریانوردی ایران بوده‌است و انتظار می‌رود با اقدام جدی برای ثبت جهانی آن، تمدن و جایگاه تاریخی این بندر به دنیا معرفی شود.

استاندار بوشهر افزود: بنا‌های تاریخی فاخری از جمله بافت تاریخی بندر بوشهر که گنجینه‌ای قابل توجه و مهم برای استان است باید مورد توجه جدی صورت گیرد و احیا و حفاظت از این بنا‌ها باید در اولویت کار حوزه میراث فرهنگی باشد تا گذر زمان منجر به تخریب آن‌ها نشود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.