مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: هزار میلیارد تومان طرح شیرین سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم در این استان در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: به منظور استفاده از آب دریا برای تامین آب آشامیدنی مردم در استانی که بیشترین مرز را با خلیج فارس دارد، طرح‌های شیرین سازی آب دریا چند سالی است که در استان شروع شده و اکنون هم به ارزش هزار میلیارد تومان طرح در حوزه شهری و روستایی دست اجرا داریم.

او افزود: دیروز در نخستین روز از دهه فجر شاهد آغاز اجرای طرح آب شیرین کن ۱۷ هزار مترمکعبی در ساحل بوشهر بودیم که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود و قرار است در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: به طور معمول اجرای آب شیرین کن دست کم دو سال طول می‌کشد، اما قرار است بخش نخست این طرح تا ۶ ماه آینده بهره برداری شود و اواخر سال آینده نیز به بهره برداری کامل برسد.


بیشتر بخوانید


حمزه پور با اشاره به طرح‌های تامین آب در روستاها، گفت: اکنون ۱۰ مجتمع آب روستایی برای آبرسانی به ۲۰۰ روستا در استان بوشهر در دست اجرا داریم.

او ادامه داد: بخشی از آب مورد نیاز روستا‌ها نیز قرار است از طریق آب شیرین کن‌ها تامین شود که در همین زمینه، چندی پیش شاهد بهره برداری از طرح آب شیرین کن روستایی در نوار ساحلی شهرستان دشتی بودیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: ساخت آب شیرین کن در برخی روستا‌های ساحلی در حال ایجاد هستند مانند، روستا‌های هلیله، بندرگاه و شیف در شهرستان بوشهر یا روستا‌های نوار ساحلی تنگستان. همچنین از آب شیرین کن سیراف که در دست ساخت است برای آبرسانی به روستا‌های شهرستان جم استفاده خواهد شد.

حمزه پور تاکید کرد: با اجرای طرح‌های آبرسانی در دو سال گذشته، تابستان امسال در نقاط مختلف به ویژه روستا‌ها با تایید مردم کمترین مشکل را داشتیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.