سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مطرح کرد؛

حضور ۲۰ گروه دختران و پسران در چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرایی

مسیب‌زاده گفت: ۲۰ گروه دختران و پسران در مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرایی دانش آموزان حضور دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش در نشست مجازی چهارمین دوره مسابقات مدیحه سرایی دانش آموزان و مسابقات قرآنی با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت‌های پرورشی در شرایط کرونا که یک تهدید بود هیچ کسری نسبت به قبل نداشتیم، اظهار کرد: در بستر فضای مجازی فرصت مناسبی فراهم شد تا غنی سازی اوقات فراغت در دسترس باشد و دانش آموزان بتوانند خودشان را به آموزه‌های ارزشمند دینی وصل کنند.

او ادامه داد: برنامه‌های ما با رویکرد مرکزی پیش می‌رود و در این زمینه در مدارس و مناطق کانال‌های متعددی شکل گرفته و محتوا توسط خود دانش آموزان تولید شده  و فعالیت‌های پرورشی ادامه داده می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت شاخص درمورد قرارگاه‌های دانش آموزی بیان کرد: در تابستان مشغول شناسایی نیرو‌های توانمند بودیم و برای قرارگاه‌های مجازی، معلمان و مربیانی داوطلبانه انتخاب شدند.

مسیب زاده افزود: این قرارگاه با ۱۷ گروه و کانال راه اندازی شد که از ۹ کانال آن به صورت رسمی بهره برداری شده است. البته در اطلاع رسانی ضعف داشتیم تا دانش آموزان با فعالیت‌های متمرکز ما بیشتر آشنا شوند.

او با اشاره به جزئیات مسابقات مدیحه سرایی دانش آموزان از فالیت ۷۵۰ مرکز دارالقرآن در سراسر کشور خبر داد و گفت: از ابتدای مهر، فعالیت‌های دارالقرآن در فضای مجازی شکل گرفت. یکی از فعالیت‌های جنبی تشکیل گروه‌های مدیحه سرایی است و مسابقات را هم برای آبان در نظر گرفتیم که البته به دلیل مهیا نبودن زیرساخت‌های لازم بستر مجازی در آبان ماه برگزار نکردیم، اما ۶۰۰ تا ۸۰۰ گروه تشکیل شد.

مسیب زاده با اشاره به اینکه ۲۵ استان در حوزه دختران و ۲۵ استان در حوزه پسران حائز حضور در مرحله کشوری شدند، گفت: از ۵۰ گروه، ۱۰ گروه دختران و ۱۰ گروه پسران را در مرحله نهایی انتخاب کردیم که ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه در استان سیستان و بلوچستان مرحله کشوری برگزار می‌شود.

او یادآوری کرد: به خوبی می‌دانیم که با وجود کرونا دانش آموزان شرایط دشواری دارند و ارتباط کم شده است و معتقدیم که تربیت در فضای حقیقی شکل می‌گیرد. بعد از کرونا به شرایط قبلی بر میگردیم، به وضع فعلی راضی نیستیم، اما مجبوریم که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

انتهای پیام / 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.