وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

افزایش ظرفیت شاد برای توسعه فعالیت‌های قرآنی

حاجی میرزایی گفت: به دلیل نگرانی‌خانواده‌ها برای ورود دانش‌آموزان به فضای مجازی، تلاش کردیم ظرفیت شاد را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی افزایش بدهیم.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور که بعد از ظهر امروز از شبکه قرآن و معارف سیما و همزمان از شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم که مسئولیتمان را به نحو احسن انجام دهیم، گفت: باید پیوند دانش‌آموزان را با قرآن و نماز مستحکم‌تر کنیم. بخشی از مسئولیت تربیت فرزندان با والدین است اکنون شرایط جامعه گسترده شده و نسل ما در معرض مخاطرات قرار گرفته‌اند.

وی افزود: یکی از گام‌های مهم در مقوله تربیت دانش‌آموزان مانوس کردن آنها با قرآن است باید زمینه این موضوع را بیشتر در آموزش و پرورش فراهم کنیم. خانواده‌ها تکلیف دارند که که فرزندان را با قرآن آشنا کنند و آنها را از مخاطرات مصونیت ببخشند تا برای زندگی سالم و مبتنی بر باور‌های دینی آماده شوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه براساس سند تحول موظف هستیم دانش‌آموزان را به سمت تربیت سوق دهیم و به ساحت‌های تربیتی توجه کنیم، گفت: در اهداف درسی توجه به قرآن، عترت و نماز در تمام پایه‌های تحصیلی مورد توجه بوده است و امیدواریم بتوانیم این مسئولیت را به نحو شایسته انجام دهیم.

وی گفت: شرایط کرونا باعث شده که ما وارد زیست بوم جدید شویم مسیر‌های گذشته ما مسدود و امکان حضور دانش‌آموزان در نیمه دوم سال تحصیلی گذشته متتفی شد از این رو برای استمرار فعالیت‌ها شبکه شاد طراحی شد.


بیشتر بخوانید

حاجی میرزایی گفت: یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها این است که ارتباط دانش‌آموزان با اینترنت و ورود به فضای گسترده مجازی ممکن است مخاطراتی داشته باشد که تلاش کردیم ظرفیت شاد را برای توسعه فعالیت‌های قرآنی افزایش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار