سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم سنتی عروسی پیرشالیار امسال برگزار نمی شود

فرماندار سروآباد گفت:مراسم سنتی عروسی پیرشالیار در بخش هورامان شهرستان سروآباد به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،یوسف باشی فرماندار سروآباد گفت:به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان مصوب شد که امسال نیز همچون سال قبل مراسم سنتی منطقه هورامان تخت عنوان عروسی پیرشالیار برگزار نشود.

او افزود: به بخشداری هورامان نیز اعلام شده که در این خصوص اطلاع رسانی کرده و هم پیشگیری کنند تا مشکلی پیش نیاید و در صورت حضور گردشگران ماموران شبکه بهداشت، بخشداری و بازرسان حضور دارند و از تجمع جلوگیری خواهند کرد.

فرماندار سروآباد بیان کرد: مردم منطقه هورامان هم تمایلی به برگزاری این مراسم و حضور گردشگردان در شرایط کنونی ندارند و در فضای مجازی خبر برگزار نشدن این مراسم را اعلام کرده‌اند.

گفتنی است؛عروسی پیرشالیار که قدمت آن به بیش از هزار سال پیش بر می‌گردد مراسمی کهن و تاریخی است که هر سال در منطقه هورامان استان کردستان با حضور مهمانان و گردشگرانی از داخل و خارج از کشور برگزار شد.

هورامان یا اورامان نام منطقه‌ای زیبا، تاریخی با بافت پلکانی و آداب و رسوم بسیار خاص است که در شهرستان سروآباد استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.