سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت‌های فرهنگی عامل هدایت سرمایه به صنعت گردشگری

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی سرمایه را به صنعت گردشگری هدایت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس توجه به رویکرد‌های فرهنگی را عاملی مهم برای هدایت سرمایه به صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت:به‌منظور ایجاد زیرساخت‌ها و ارتقای تاسیسات گردشگری در بعد کمّی و کیفی می‌توان با ارائه برنامه‌های فرهنگی سرمایه‌های شایان‌توجهی را به صنعت گردشگری وارد کرد.

سه شهر شیراز، اصفهان و یزد طرح طلایه‌داران گردشگری ایران را در سطح سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ای در ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ امضا کردند.

تولید اشتراکی محصولات گردشگری، تهیه کتابچه‌ها و بروشور‌هایی با زبان‌های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، چینی و فرانسوی و ارائه آن‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و تولید آلبوم‌های عکس مشترک و همچنین معرفی میراث ملموس و ناملموس هر سه شهر از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

سیدعلی‌نقی طبیب لقمانی، امروز، درباره تشکیل دبیرخانه مثلث طلایی گردشگری ایران در فارس گفت: اجرای مفاد تفاهم‌نامه گسترش و تقویت حوزه‌های مرتبط با گردشگری بین شهر‌های اصفهان، یزد و شیراز، توجه به وجه مشترک گردشگری فرهنگی و تاریخی با هدف رونق گردشگری و همچنین اعتلای فرهنگ و هویت این سه استان، در تفاهم نامه ایجاد مثلث گردشگری پیگیری می‌شود.

معاون گردشگری و زیارتی استانداری فارس با اشاره به اینکه شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی، تمدنی و تاریخی این سه شهر گردشگرپذیر به یکدیگر و همچنین به سایر استان‌ها و گردشگران خارجی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: از ارتباطات و تبادلات گردشگری، آموزش و پژوهش بین دستگاهی در دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر شخصیت‌های حقیقی و فعال مرتبط در سطح کشور به ویژه در این سه شهر، بهره خواهیم گرفت.

معاون استاندار فارس افزود: بهره‌گیری از ظرفیت اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های معتبر و فضای مجازی برای ارائه تولیدات محتوایی برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای مشترک سه شهر هدف با موضوعات مختلف گردشگری نظیر معرفی بناها، سبک زندگی، آداب و رسوم، محصولات هنری و صنایع دستی می‌تواند علاوه بر جذب سرمایه به جذب گردشگر نیز کمک کند.

طبیب‌لقمانی در ادامه برگزاری سمپوزیوم طلایه‌داران گردشگری ایران و همچنین شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی و برگزاری جشنواره‌های تولیدات رسانه‌ای مشترک را از برنامه‌های مشترک این سه شهر معرفی کرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.