سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد جمهوریخواهان از طرح جو بایدن برای احیای اقتصادی

طرح ۱.۹ هزار میلیارد دلاری رئیس جمهور امریکا برای احیای اقتصادی کشور با انتقاد جمهوریخواهان همراه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، طرح‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای احیای اقتصادی کشور با انتقاد‌هایی از جانب جمهوریخواهان مخالف او همراه شده است.

بر این اساس، قانونگذاران محافظه کار آمریکا (جمهوریخواهان) می‌گویند این طرح مملو از برنامه‌هایی است که منابع مالی را هدر می‌دهد آنهم در شرایطی که آمریکا دیگر به افزایش هرچه بیشتر بدهی هایش نیاز ندارد.

جمهوریخواهان طرح یک تریلیون و نهصد میلیارد دلاری (هزار و نهصد میلیارد دلاری) بایدن را شوکه کننده توصیف کرده اند و می‌گویند این طرح سبب هدر رفت بیشتر منابع می‌شود. در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که کنگره هم در کنترل جمهوریخواهان بود، طرح کاهش دو تریلیون دلاری (دو هزار میلیارد دلاری) در بخش مالیات‌های آمریکا تصویب شد که بزرگترین اصلاحات مالیاتی در سی سال اخیر آمریکا بود.

این اصلاحات مالیاتی سبب رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۸ شد. البته همین کار، سبب افزایش کسری بودجه یا بدهی دولت آمریکا به میزان ۲۷ تریلیون دلار (بیست و هفت هزار میلیارد دلار) تا پایان سال ۲۰۲۰ شد. با این حال، وقتی همه گیری کووید ۱۹ در آمریکا شروع شد، کنگره آمریکا بزرگترین بسته محرک اقتصادی را به ارزش دو تریلیون و دویست میلیارد دلار (دو هزارو دویست میلیارد دلار) تصویب کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.