سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح آب شیرین کن شماره ۴ بوشهر آغاز شد

اجرای طرح آب شیرین کن شماره ۴ بوشهر با ظرفیت ۱۷ هزار متر مکعب همزمان با نخستین روز از دهه فجر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در نخستین روز دهه فجر با حضور عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر و شماری از مسئولان، اجرای آب شیرین کن شماره ۴ بوشهر با ظرفیت ۱۷ هزار متر مکعب در شبانه روز و خط انتقال ۵ کیلومتر شروع شد.

هزینه اجرای این طرح ۲۴۳ میلیارد تومان خواهد بود و قرار است سال آینده افتتاح شود.

در ایام دهه فجر امسال هفت طرح آب و فاضلاب در استان بوشهر به ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر در مراسم آغاز آب شیرین کن شماره ۴ بوشهر، با تبریک آغاز جشن‌های دهه مبارک فجر، و همچنین سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)و فرزندش حضرت امام (ره) بیان کرد: محل ساخت آب شیرین کن ۱۷ هزار متر مکعبی بوشهر به علت مشکلات فنی که داشتیم تغییر کرد و قرار شد در جوار آب شیرین کن سابق ساخته شود. البته این کار باعث شد مقداری از هزینه‌ها کاهش یابد. زیرا زیرساخت آماده بود.


بیشتر بخوانید


عبدالکریم گراوند افزود: پیمانکار قول داده است ۱۲ ماهه این طرح به به بهره برداری برسد، اما به ما قول دادند که اگر مشکلی پیش نیاید تا قبل از شروع فصل گرما،  ۵۰ درصد از ظرفیت را وارد مدار کنند و ۵۰ درصد بقیه را هم تا سه یا چهار ماه بعد تحویل دهند.

او ادامه داد: اگر مشکل درست نشود و بگذاریم کار انجام شود، این که ۵۰ درصد ظرفیت آب شیرین کن تا تابستان وارد چرخه تولید شود، قابل انجام است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: این طرح دوسه هفته قبل شروع شد، قائل به برنامه کلنگ زنی نیستم مهم این است که آب وارد شبکه شود. اگر آب را تامین کردیم و مشکل مردم را حل کردیم، کفایت می‌کند چه برنامه رسمی بگذاریم چه نگذاریم.

گراوند گفت: ما در سالی که بحران آب داشتیم یعنی سال ۹۷ پیگیری‌هایی داشتیم که ظرفیت آب شیرین کن فعال بوشهر افزایش یابد که سال  ۹۸، این اتفاق افتاد و ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب به ظرفیت آب شیرین کن بوشهر اضافه شد و اکنون این طرح که ۱۰ هزار مترمکعب ظرفیت داشت با ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مکعب کار می‌کند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.