سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۲۱۵ میلیارد تومانی کرونا به صنعت گردشگری لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: کرونا تاکنون حدود ۲۱۵میلیارد تومان به تاسیسات و زیرساخت‌های گردشگری استان خسارت زده است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،سید امین قاسمی،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا تا پایان دی‌ماه سال‌جاری با ۶۰ درصد کاهش گردشگران در سطح استان لرستان مواجه بوده‌ایم.

او افزود: طبق برآورد‌های صورت گرفته و آمار‌های موجود تاکنون در این زمینه، حدود ۲۱۵میلیارد تومان به تاسیسات گردشگری لرستان خسارت وارد شده است.

قاسمی با اشاره به مانور تبلیغاتی معرفی جاذبه‌های تاریخی - طبیعی که در دوران کرونا در کل کشور انجام گرفت، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش همکاران در این برهه با معرفی شایسته جاذبه‌های گردشگری در فضای مجازی، استان لرستان مقام سوم را کسب کرد.

او ادامه داد:با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای دوران پسا کرونا آمادگی کامل جهت برگزاری جشنواره نوروزی و حتی برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع دستی در تمام شهرستان‌های استان را داریم.

اکنون ۱۰۲ هتل و مرکز اقامتی و بوم گردی با ظرفیت یک هزار و ۸۵۰ تخت خواب در این استان فعال است.

همچنین ۵۸ مجتمع بین راهی و سفره خانه سنتی با ظرفیت ۳۶ اتاق و ۱۴۷ تخت و ۶ مرکز بوم گردی با ظرفیت ۴۲ اتاق و ۳۰۷ کف‌خواب در استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.