سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اول رئیس جمهور:

دستیابی به ۱۲۲ میلیون تن تجارت خارجی تحریم‌ها را خنثی کرد

جهانگیری گفت: دستیابی ۱۲۲ میلیون تن تجارت خارجی گامی به سوی خنثی کردن تحریم‌ها است و تلاش فعالان در این زمینه بی نظیر است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در جمع فعالان و تأمین‌کنندگان کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به عملکرد ۱۲۲ میلیون تنی حجم تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماه امسال گفت: تلاش بی وقفه و مضاعف فعالان حوزه حمل و نقل دریایی قابل تقدیر است.

او تحقق حجم ۱۲۲ میلیون تن در تجارت خارجی را دستاورد بزرگ برای اقتصاد کشور در بی‌اثر کردن تحریم‌ها دانست و افزود: این عملکرد مصداق عملی تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمن است و من به سهم خودم صمیمانه از این مجموعه تلاش‌ها که در بنادر، گمرکات و وزارتخانه‌های مختلف کشور انجام شده است، تشکر می‌کنم.

جهانگیری با اشاره به سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی همزمان با شیوع کرونا بیان داشت: علیرغم اینکه شیوع ویروس کرونا شرایط اقتصادی را نسبت به قبل دشوارتر کرده، اما همه عوامل از رانندگان کامیون‌ها گرفته تا دیگر اقشار تلاشگر، بیش از گذشته و با پذیرفتن خطرات در صف جنگ اقتصادی برای تأمین مایحتاج مردم تلاش کردند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تمهیدات و تصمیمات اتخاذ شده برای تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور در آستانه شروع دور جدید تحریم‌ها در سال ۹۷ تصریح کرد: تصمیم‌های اتخاذ شده برای مدیریت منابع ارزی صرفا برای این بود که مردم به ویژه اقشار کم درآمد کشور در تأمین کالا‌های ضروری و وعده‌های غذایی روزانه‌ خود با مشکل مواجه نشوند.

او با اشاره به مشکلات و چالش‌هایی که تأمین کنندگان بخش خصوصی در تأمین منابع ارزی با آنان مواجه شده اند، اظهار داشت: برخی از بازرگانان و تأمین‌کنندگان علیرغم اینکه با کمبود منابع ارزی لازم برای ثبت سفارش و خریداری کالای اساسی مواجه بودند، اما از اعتباری که نزد شرکت‌های تولیدکننده داشتند، مایه گذاشتند و اقدام به واردات کالای اساسی کردند تا مبادا کشور در تأمین کالا‌های اساسی دچار مشکل شود و در حقیقت سرمایه‌های واقعی کشور چنین نیرو‌هایی هستند که از آبرو و اعتبار خود برای منافع کشور هزینه می‌کنند.

جهانگیری فعالان اقتصادی و تأمین‌کنندگان کالای اساسی را که در شرایط جنگ اقتصادی دشمن بی‌وقفه و خستگی ناپذیر تلاش کردند، سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی توصیف کرد و ادامه داد: دولت؛ تلاش‌های آنان را هیچ گاه فراموش نخواهد کرد و از آنان به پاس این تلاش‌ها قدردانی می‌کند.

او جریان تأمین کالا‌های اساسی را برای کشور بسیار ضروری و توقف ناپذیر توصیف کرد و گفت: علیرغم همه چالش‌ها و مشکلاتی که برای تأمین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی به وجود آمده، حتی لحظه‌ای از شبانه‌روز جریان تأمین کالا‌های اساسی و مورد نیاز کشور نباید متوقف شود و آسودگی خاطر مردم را از این لحاظ باید کسب کرد و با توجه به گشایش‌هایی که اخیرا به لحاظ دسترسی بانک مرکزی به منابع ارزی در خارج کشور به وجود آمده است، نوید روز‌های بهتری همراه با رونق اقتصادی را برای کشور پیش بینی می‌کنیم.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.