سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

برخی از زمین‌های مرغوب طعمه تغییر کاربری شده است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: متاسفانه برخی از زمین‌های مرغوب کشاورزی با سوءاستفاده مورد تعرض و تغییر کاربری قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی گفت: برخی از زمین‌های مرغوب کشاورزی با سوءاستفاده مورد تعرض و تغییر کاربری قرار گرفته است، چرا باید شاهد این مشکلات باشیم، این زمین‌ها ضایع می‌شوند و بازگرداندن این اراضی به شرایط کشاورزی هزینه بردار است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: تعرض به آب، خاک و هوا زمینه ساز ایجاد ریزگرد‌ها و آلودگی هوا می‌شود و زیرساخت‌ها به نابودی کشیده خواهد شد، امروز ما درحال نابودی آب و خاک سرزمین خود هستیم. باید هرچه سریع‌تر برای حفظ این منابع طبیعی تدبیر کرد.

امام جمعه افزود: بسیج کشاورزی به معنای وجود نگاه بسیجی در حوزه کشاورزی است، در این حوزه یک کشاورز بسیجی دارای چشم انداز و انگیزه است و یک بسیجی دنیاطلبانه و منفعت طلبانه به حوزه‌ای ورود پیدا نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید رصد کرد برای حل مشکلات آیا افراد توانمندی در راس قرار دارند یا براساس رفاقت‌ها و منفعت طلبی در مسئولیت‌ها قرار گرفته اند؟ ما از این جهت بسیار درگیر هستیم، در روایت می‌خوانیم که در روز قیامت دوستانی که براساس منافع و رفاقت‌ها و پارتی بازی صاحب مقام و جایگاه شدند از یکدیگر شکایت می‌کنند و گناه هم را به گردن یکدیگر می‌افکنند.

وی بیان کرد: بنای خدای متعال این است که ما مسائل دین و دنیا و آخرت خود را با ادبیات کشاورزی درک کنیم، آنجا که می‌فرماید آب بر زمین مرده می‌بارانیم و آن را زنده می‌کند و گیاهانی زوج زوج می‌آفریند، همچنین زیبایی‌های قرآن را در مثال‌های کشاورزی می‌بینیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.