رئیس سازمان هواشناسی  در شورای اداری استان قزوین گفت: یکی از راهکار‌های افزایش دقت در پیش بینی‌های هواشناسی، افزایش دیدبانی‌های دقیق‌تر و بیشتر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سحر تاج بخش، رئیس سازمان هواشناسی در شورای اداری استان قزوین گفت: یکی از راهکار‌هایی که می‌تواند پیش بینی‌ها را دقیق‌تر کنید دیدبانی‌های دقیق‌تر و بیشتر است و باید شبکه‌های دیدبانی را بیشتر و آن‌ها را تکمیل کرد.

رئیس سازمان هواشناسی با بیان اینکه اتفاقات ناگوار هواشناسی همچون بارش‌های شدید، طوفان، باد‌های شدید و تگرگ اقتصاد مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم اخطار‌های دقیق هواشناسی را در اختیار مردم و کشاورزان قرار دهیم چرا که سرمازدگی‌های شدید کشاورزی، برخی مناطق کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه توجه به هشدار‌های هواشناسی نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: تغییر کاربری کشاورزی یکی از مهمترین دلایل وقوع سیلاب هاست.

تاج بخش افزود: برای اجرای طرح‌های عمرانی چه در داخل و چه در از خارج استان‌ها همچون پل‌ها و جاده‌ها حتماً باید مطالعات هواشناسی در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان هواشناسی کل کشور تصریح کرد: در استان قزوین بین ۴۵ تا ۵۰ ایستگاه مختلف هواشناسی وجود دارد و فقط اطلاعات یک ایستگاه که در فرودگاه استان مستقر است به صورت ۲۴ ساعته مخابره می‌شود.

وی افزود: استان قزوین اقلیم‌های متفاوتی دارد و تکمیل پروژه‌های دیدبانی می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد و جان مردم بکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.