سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفاظت اضطراری خانه تاریخی جواهری در سنندج

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت:دیوار حیاط بنای تاریخی خانه جواهری در سنندج حفاظت اضطراری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صابر وفایی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از حفاظت اضطراری خانه تاریخی جواهری که از بنا‌های متعلق به دوران قاجاریه در محله قلعه چوارلان شهر سنندج است، خبر داد.

او افزود:این بنای تاریخی در دو طبقه احداث شده است و ایوان دوستونی با فضا‌های شاه‌نشین و اتاق‌های اطراف آن از فضا‌های اصلی و با ارزش این بنا است.

معاون میراث‌فرهنگی کردستان بیان کرد: «با توجه به آسیب دیدگی دیوار حصار این بنای تاریخی با تخصیص ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار نسبت به مرمت اضطراری آن در سال جاری اقدام شد.

او به کار‌های انجام شده در این بنا اشاره کرد و افزود: از جمله کار‌های صورت گرفته در سال جاری در این بنا می‌توان به مرمت و استحکام دیوار خشتی حصار حیاط، مرمت پاسار و رخ‌های آجری، برداشت کاهگل فرسوده شده و اجرای دوباره آن، حذف دستشویی و الحاق در همان مکان و همچنین مرمت طاق‌نمای آجری بنا اشاره کرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.