سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خوزستان گفت:

تثبیت ۲۴۰ هزار هکتار از مناطق بیابانی فوق بحرانی خوزستان

شریعتی از تثبیت بیش از ۲۴۰ هزار هکتار از مناطق فوق بحرانی بیابان‌های خوزستان خبر داد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در حاشیه آیین بهره برداری طرح منابع طبیعی و آبخیز داری از سوی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طی چند سال گذشته ۲۴۰ هزار هکتار از مناطق فوق بحرانی بیابان‌های خوزستان تثبیت شدند.

او با بیان اینکه این اقدامات با بوته کاری، مدیریت رواناب، قرق کردن، مرطوب سازی و دیگر طراحی‌های مدرن در مناطق مختلف استان به اجرا در آمدند، افزود: مجموع سطح مناطق فوق بحرانی در استان ۳۵۰ هزار هکتار است.

شریعتی بیان کرد: با برنامه ریزی می‌توان طی چند سال آینده همه ۳۵۰ هزار هکتار از مناطق فوق بحرانی بیابان‌های خوزستان را مدیریت و تثبیت کرد؛ سپس به سمت نواحی حاد یا بحرانی پیش برویم تا بتوان در بحث بیابان زدایی آنطور که باید و شاید شرایط فراهم شود و امکان زیست بهتر برای مردم فراهم گردد.

همچنین پرویز گرشاسبی معاون ریاست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در امور آبخیزداری در گفتگو با خبرنگار ما در حاشیه این مراسم گفت: استان خوزستان یکی از استان‌های بزرگ کشور در خصوص کانون‌های بحرانی گرد و غبار و طوفان‌های شن است و اولین طرح‌های بیابان زدایی نیز در همین استان به اجرا در آمدند.

او افزود: هم اکنون تمرکز و فعالیت ما بر کانون‌های داخلی و غرب استان است و قریب به یک چهارم فعالیت‌های بیابان زدایی در سطح پیش بینی شده (۳۵۰ هزار هکتار) انجام شده و ۳ چهارم باقی مانده را باید دولت همت کند تا به صورت کامل رفع گردد، گرچه هم اکنون نیز ۵۰ درصد از اعتبارات بیابان زدایی ما مختص به استان خوزستان است و امسال نیز ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که در زمینه استفاده از ویژگی رواناب‌های حاصل از باران و توسعه پوشش گیاهی بوده است.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.