استاندار خوزستان گفت: امیدواریم طی ۲ سال آینده با توجیهی که در سازمان برنامه ریزی و بودجه و ستاد ملی مقابله با ریزگرد‌ها خواهد شد کار کانون شماره ۴ ریزگرد به پایان برسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به عقب بودن کار اتمام کانون ریزگردها از برنامه به دلیل مشکلات ایجاد شده و کمبود اعتبارات گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده جهت عملیات بیابان زدایی قرار بر این بود که ظرف ۳ سال عملیات بیابان زدایی به مساحت ۳۵۰ هزار هکتار انجام شود، اما تا به امروز به دلیل مشکلات ایجاد شده تنها ۲۳۰ هزار هکتار از این طرح انجام شده و حدود ۱۲۰ هزار هکتار از کار باقی مانده است.

او افزود: امیدواریم طی ۲ سال آینده با توجیهی که در سازمان برنامه ریزی و بودجه و ستاد ملی مقابله با ریزگرد‌ها خواهد شد و منابعی که در اختیار داریم بتوانیم کار بخش‌های باقی مانده را نیز به اتمام رسانده و این کانون را تثبیت کنیم تا در خشکسالی‌های بعدی با کار‌های پایدار و اساسی نگرانی‌ای از این کانون نداشته باشیم.

شریعتی بیان داشت: امسال نیز به دلیل مشکلات و شرایط مختلف اعتبار چندانی در نظر گرفته نشده است، اما امیدواریم با اصلاح این مورد از محل صندوق توسعه ملی بتوانیم ۱۲۰ هزار هکتار باقی مانده خصوصاً کانون شماره ۴ که به عنوان یکی از کانون‌های فوق بحرانی شناخته می‌شود و قسمت مدینات و تالاب شریفه که جزو اصلی‌ترین موارد است.

استاندار خوزستان ادامه داد: هنوز اقدام چندانی در این مناطق صورت نگرفته را اصلاح کرده تا دیگر در کانون شماره ۴ نگرانی چندانی نداشته باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.