سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت جابه‌جایی زندان مرکزی مشهد

مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی گفت:زندان جدید مشهد با ظرفیت ۱۰ هزارنفر و مساحتی حدود ۱۲۴ هزار متر مربع فضای مسقف ساخته خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید جانفدا مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی گفت: برای ساخت زندان جدید مشهد زمین مناسبی به مساحت ۱۰۰ هکتار در ۳۲ کیلومتری جاده قوچان انتخاب شده و این زمین در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شده است.

او افزود: انتقال زندان مرکزی مشهد به خارج شهر به ۲۰ سال گذشته برمی‌گردد. متاسفانه در زمینه انتخاب زمین مناسب برای زندان جدید در این مدت اتفاق خاصی صورت نگرفته و گزینه‌ای تعیین نشده بود.

مدیر کل زندان‌های خراسان رضوی ادامه داد: امسال با پیگیری‌های صورت گرفته مسئولین استان و احساس نیاز بیشتر به این جابه‌جایی زمین مناسبی به مساحت ۱۰۰ هکتار در ۳۲ کیلومتری جاده قوچان انتخاب شد و این زمین در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شده است. امسال برای مطالعات این پروژه و انتقال آن ۲۰ میلیارد تومان تخصیص خورده است و ساخت آن از طرح‌های ملی در دست سازمان مجری ساختمان‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی است.

بیشتر بخوانید


جانفدا بیان کرد: در حال پیگیری هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی قانون برنامه ششم توسعه کشور از طریق مشارکت شهرداری مشهد بدون وارد شدن بار مالی به منابع عمومی مشهد این طرح اجرا و زندان مرکزی مشهد از شهر خارج شود و این آرزوی دیرینه تحقق یابد.

او در خصوص مدت زمان این انتقال تصریح کرد: بر اساس تجربه و با توجه به اینکه پروژه‌های انتقال زندان‌ها طولانی مدت می‌شود، اگر این پروژه در پروژه‌های ملی سازمان زندان‌ها قرار بگیرد و با شهرداری نیز توافق شود، پیش‌بینی می‌شود این پروژه حداکثر طی عملیات اجرایی سه ساله اجرا شود.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان‌رضوی در خصوص ظرفیت زندان جدید تأکید کرد: زندان جدید با ظرفیت ۱۰ هزار نفر و مساحتی حدود ۱۲۴ هزار متر مربع فضای مسقف ساخته خواهد شد. انتقال زندان یکی از نیاز‌های مردم مشهد بوده است. تمایلی به ازدیاد زندان و زندانی وجود ندارد. نیاز‌های جدید اصلاحی و تربیتی و رویکرد جدید سازمان در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی ایجاب می‌کند تا فضا‌هایی در زندان‌ها به وجود آید که در گذشته لحاظ نمی‌شد. امروزه پیگیر آن هستیم که زندانیان شاغل شوند و خود زندانیان در شرایط حبس و خانواده آن‎ها از حداقل معیشت برخوردار باشند.

منبع: ایسنا


انتهای پیام//م. م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.